کد خبر 1644134
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰

روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جزییات ویژه برنامه روز جهانی بدون خودرو در روز شنبه ۳۱ شهریورماه سال جاری در پایتخت را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، شهرداری تهران به همین منظور محورهای دارای انسداد را در ( مناطق ۲۲،۲۱،۸،۴ شهرداری تهران)، همه معابر منتهی به خیابان شهید آیت و آیت‌الله جلالی خمینی حدفاصل میدان صدم تا میدان نبوت «هفت حوض» در بازه زمانی ساعت ۱۵ تا ۱۸ با همکاری پلیس راهور مسدود عنوان کرد. همچنین مسیرهای جایگزین (با نصب تابلوها و اعلانات موقت) به اطلاع شهروندان در این محدوده‌ها اعلام رسیده و باید از کنارگذر بزرگراه شهید لشگری، خیابان مصطفی خمینی تقاطع ولیعصر(عج) بلوار چوگان، بلوار علی دایی و دور برگردان بالاتر از استادیوم آزادی استفاده کنند.

جزییات ویژه برنامه مناطق ۴ و ۸؛ محل برگزاری مراسم، میدان نبوت، میدان صدم است و زمان برگزاری این آیین ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ تا ۱۸ از سوی شهرداری تهران اعلام شده است.

در راستای برگزاری این مراسم، برگزاری پیاده‌روی خانوادگی حمل ونقل پاک با محوریت دوچرخه، اسکوتر، اسکیت آموزش و ترویج فرهنگ ترافیک شامل تشویق شهروندان به پیاده‌روی و استفاده از وسایط نقلیه حمل و نقل پاک از طریق برپایی غرفه‌های متعدد برای ایجاد انگیزه در شهروندان به ویژه نونهالان و دانش‌آموزان، برگزاری نمایش‌های عروسکی موزیکال با محوریت آموزش مفاهیم ترافیکی، برگزاری کارگاه‌های آموزش نقاشی و ترافیک مختص کودکان و بزرگسالان، ایجاد غرفه بازی‌های ترافیکی مانند بازی فکری و حرکتی، برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری تعادلی، برپایی غرفه‌های سلامت، گل و گیاه و سرویس دوچرخه برنامه‌ریزی شده است.

برنامه‌های ویژه توان‌یابان در روز جهانی بدون خودرو از جمله معرفی دوچرخه‌های مختص توان‌یابان، بازی‌های سنتی و فرهنگ ایرانی و اسلامی (بومی و محلی)، حضور دوچرخه‌سواران آکروباتیک، حضور چهره‌های هنری در برنامه، برپایی غرفه پلیس راهور برای ارائه خدمات آموزشی، برپایی غرفه‌های مرتبط با حمل ونقل پاک، حضور شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه حمل ونقل پاک و تقدیر از شخصیت‌های شاخص حمل ونقل پاک نیز در این مراسم تدارک دیده شده است.

همچنین در مناطق ۲۱ و ۲۲ که محل برگزاری مراسم کنارگذر شهید لشگری، خیابان مصطفی خمینی، تقاطع حضرت ولیصر، بلوار چوگان استادیوم آزادی در نظر گرفته شده زمان برگزاری این مراسم از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح است.

منبع: ایرنا