کد خبر 1644144
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵

پس از شکست‌های مکرر ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و ناکامی بنیامین نتانیاهو، خست‌وزیر اسرائیل در تغییر معادله میدانی غزه، فاز ترور شخصیت‌های محور مقاومت و جنگ الکترونیکی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، حسن هانی‌زاده، کارشناس جهان عرب در یادداشتی نوشت: اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در حمله سایبری به شبکه ارتباطی لبنان و حزب‌ا... یکی از پیچیده‌ترین عملیات جنگ الکترونیکی رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه محور مقاومت تلقی می‌شود.شبکه «پیجر» لبنان یک شبکه ارتباط عمومی است که حزب‌ا... لبنان نیز در ارتباط‌گیری با اعضای خود از این شبکه استفاده می‌کند.موتور الکترونیکی مرکزی این پیجرها از نوع «موتورولا» آمریکاست و دسترسی به این نوع موتورها و پیجرها در بازارهای لبنان به سادگی میسر است.بی‌شک این عملیات مقدمه یک حمله گسترده هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به مراکز حساس حزب‌ا... و لبنان و محور مقاومت خواهد بود.داده‌های میدانی و اطلاعاتی نشان می‌دهد در پیجرهای شبکه ارتباطی لبنان و حزب‌ا... تراشه‌های انفجاری تعبیه شده که با ارسال کدهای مخصوص از سوی موساد و اطلاعات ارتش اسرائیل چاشنی انفجاری پیجرها فعال می‌شود.متاسفانه مسئولان لبنانی و حزب‌ا...دراستفاده ازاین نوع پیجرهادقت عمل واحتیاط لازم رابه خرج ندادند و رژیم صهیونیستی از این غفلت برای ارتکاب این جنایت استفاده کرد.

از ۱۰روز پیش دانشگاه آمریکایی بیروت به‌طور غیر محسوس از نیروهای وابسته به این دانشگاه خواسته بود از این پیجرها که وسیله ارتباطی عمومی در لبنان است، استفاده نکنند. این امر نشان می‌دهد یک هماهنگی اطلاعاتی و میدانی دقیق بین آمریکا و رژیم صهیونیستی در لبنان وجود داشته و اسرائیل قطعا بدون چراغ سبز آمریکا دست به این عملیات نمی‌زد.اما صرف نظر از عمق فاجعه حمله سایبری رژیم صهیونیستی به شبکه ارتباطی لبنان این اتفاق نشان می‌دهد اسرائیل در جنگ کلاسیک نظامی به بن‌بست رسیده و شیوه‌های پیچیده جنگ الکترونیکی و سایبری را در پیش گرفته است.حملات موشکی اخیر انصارا... یمن و حزب‌ا... لبنان به مراکز حساس نظامی، جاسوسی و شنود رادیویی رژیم صهیونیستی در ارتفاعات جولان، تل‌آویو و شهر بندری حیفا در اراضی اشغالی آسیبی جدی بر بدنه ارتش اسرائیل وارد ساخته است. حزب‌ا... لبنان در طول جنگ غزه با به‌کارگیری بخشی از توان بازدارندگی خود توانست بدنه ارتش رژیم صهیونیستی را برای تحقق یک پیروزی نظامی در غزه، فلج کند.

این جنبش در طول نزدیک به ۱۲ ماه جنگ غزه به تنهایی موفق شد حداقل سه لشکر پیاده مکانیزه ارتش اسرائیل را در شمال اراضی اشغالی با استفاده از تاکتیک‌های جنگ نامتقارن و فرسایشی زمینگیر کند.همین موضوع موجب بروز شکاف میان ژنرال‌های ارتش رژیم صهیونیستی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل شد، زیرا ژنرال‌ها اعتقاد دارند که ارتش اسرائیل در درازمدت قادر به اداره جنگ غزه و رویارویی با حزب‌ا... لبنان نخواهد بود.

علاوه بر این عبور موشک‌های هایپرسونیک انصارا... از شش لایه دفاع هوایی و پدافندی آمریکا و اسرائیل در منطقه نشانگر توانمندی این جنبش در تغییر معادله میدانی جنگ غزه است.هر ۲۰ موشک هایپرسونیک انصارا... با موفقیت اهداف از پیش تعیین شده خود را در عمق اراضی اشغالی منهدم کردند؛ بدون این‌که سامانه گنبد آهنین اسرائیل بتواند این نوع موشک‌ها را ردیابی کند.