گردان های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) از درگیری های شدید با نظامیان صهیونیست در جنوب نوار غزه خبر داد.

به گزارش مشرق، گردان های القسام در بیانیه ای اعلام کرد که از صبح روز جمعه درگیری های شدیدی میان مبارزان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در محله «التنور» شهر رفح در جنوب نوار غزه آغاز شده است.

براساس این بیانیه، نیروهای القسام، گروهی از نظامیان دشمن را که در یکی از خانه های این منطقه موضع گرفته بودند، با موشک ضد استحکامات « TBG» و یک موشک ضد نفر هدف قرار دادند.

در این عملیات، شماری از نظامیان دشمن کشته و زخمی شدند و یک بالگرد رژیم صهیونیستی برای انتقال کشته و زخمی ها در منطقه فرود آمده است.

در همین حال، نیروهای شهید «القاسم» شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادسازی فلسطین اعلام کرد که در درگیری های روز جمعه در شهر رفح، یک نفربر صهیونیست ها از نوع «نمر» را در میدان «العوده» این شهر با یک بمب هدف قرار داده که سرنشینان آن کشته و زخمی شدند.

روز پنجشنبه نیز رزمندگان مقاومت در جریان کمین ترکیبی علیه نظامیان رژیم صهیونیستی در شهر رفح، ضربه مهلکی به اشغالگران وارد و تجهیزات آنها را منهدم کردند.

گردان های القسام اعلام کرد که مبارزانش نظامیان صهیونیست را در کمینی ترکیبی در اطراف شرکت ارتباطات در غرب بیمارستان کویتی در شهر رفح گرفتار کردند.

مبارزان القسام در این عملیات یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را با دو بمب شواظ منفجر کردند و سپس دو نفربر دیگر را نیز با راکت‌های ضد زره الیاسین ۱۰۵ و تاندوم هدف قرار دادند.

با گذشت بیش از ۱۱ ماه از آغاز عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند. رژیم صهیونیستی همچنین در دستیابی به هدف دوم خود یعنی نابودی جنبش حماس در نوار غزه نیز ناکام مانده و هر روز در مناطق مختلف آن تلفات و خسارت می دهد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها