کد خبر 1644891
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: میزان مصرف آب هر تهرانی در شبانه‌روز ۲۵۰ لیتر و حدود ۲ برابر الگو است؛ این میزان مصرف بسیار بالا بوده و نیاز به مدیریت دارد.

به گزارش مشرق، «محسن اردکانی» در مراسم «زنگ مدرسه، زنگ آب» در محل مدرسه «آرمینه مصلی‌نژاد» افزود: الگوی مصرف آب برای هر تهرانی ۱۳۰ لیتر در شبانه‌روز است و این میزان مصرف تقریباً ۲ برابر الگو است. باید تلاش کرد این میزان کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران به ناترازی بین تولید و مصرف آب در استان تهران اشاره کرد و گفت: بهترین حالت برای جبران این ناترازی، فرهنگ‌سازی درباره مدیریت مصرف است.

اردکانی، مدارس را بهترین نقطه برای توسعه فرهنگ بهینه مصرف دانست و خاطرنشان‌کرد: به این منظور طرح «همیار پلیس حامی آب» از امروز مجدد اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان مصرف آب در تهران در ۱۹ مرداد امسال به چهار میلیون مترمکعب در ۲۴ ساعت رسید، گفت: همچنین اوج لحظه‌ای مصرف به ۶۰ هزار لیتر بر ثانیه شد که رقم بسیار زیادی است.

مدیرعامل آبفای استان تهران ادامه‌داد: باید فرهنگ‌سازی و توسعه فرهنگ مدیریت مصرف انجام شود تا بتوان بخشی از این ناترازی را جبران کرد.

اردکانی درباره قطع آب در برخی مدارس تهران، افزود: چندی پیش آب تعداد اندکی از مدارس به‌صورت محدود قطع بود، اما اکنون همه مدارس دارای آب هستند.

وی تاکید کرد: مدارس ملزم هستند در جاهایی که شبکه فاضلاب دارد به شبکه متصل شوند، با رایزنی با مدیرکل آموزش‌وپرورش برای اتصال مدارس اقدام شده و اکنون آب همه مدارس وصل است.

منبع: ایرنا