کد خبر 1645172
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶

یک نماینده ارشد حزب‌الله در پارلمان لبنان با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها با تشدید تنش‌ها به نتایج معکوس می‌رسند، تاکید کرد عملیات‌های دیروز به اهداف خود رسید و ما آماده هرسناریویی هستیم.

به گزارش مشرق،«حسن فضل الله» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان، در سخنانی درباره نبرد با دشمن صهیونیستی و عملیات‌های کوبنده‌ای که حزب‌الله صبح دیروز علیه اشغالگران در شمال اراضی اشغالی انجام داد، اعلام کرد: هرگونه تشدید تنش‌ها از سوی رژیم صهیونیستی علیه لبنان، منجر به نتایج معکوس می‌شود.

حسن فضل الله افزود: می‌بینیم که بعد از گذشت نزدیک به یک سال، رژیم اشغالگر در بازگرداندن آوارگان به شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی، ناکام مانده و همچنین نتوانسته درگیری‌ها را طبق شروط خود حل و فصل کند.

این نماینده حزب الله با اشاره به ورود مقاومت به مرحله جدیدی در جنگ علیه رژیم اشغالگر، تاکید کرد: جبهه جنوب لبنان یک جبهه اصلی در چهارچوب تحت فشار قرار دادن صهیونیست‌ها جهت توقف جنگ علیه نوار غزه به شمار می‌رود. عنوان نبرد ما از همان ابتدا مشخص بود و این نبرد در چهارچوب حمایت از ملت فلسطین است.

فضل الله تصریح کرد: رژیم اشغالگر با انفجار پیجرها و دستگاه‌های ارتباطی از طریق حمله تروریستی سایبری، تجاوز وحشیانه به ضاحیه جنوبی بیروت و بمباران مناطق زیادی در جنوب لبنان، به دنبال تشدید تنش‌ها بود تا بتواند شروط خود را برای برقراری آتش بس در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی تحمیل کند.

وی ادامه داد: ما اکنون وارد مرحله جدیدی در جنگ ضد اشغالگران صهیونیست شده‌ایم و جبهه جنوب لبنان یک جبهه ضروری و اصلی در چارچوب فشار بر دشمن صهیونیستی برای توقف جنگ علیه غزه است. دشمن صهیونیستی در تلاش برای فلج کردن توانایی‌های مقاومت لبنان بود تا حزب‌الله نتواند حمایت خود از غزه را تکمیل کند، اما پاسخ کوبنده و پی در پی مقاومت لبنان در صبح روز یکشنبه با هدف قرار دادن پایگاه و فرودگاه رامات دیوید و مجتمع‌های صنعتی نظامی شرکت رافائل رژیم صهیونیستی، محاسبات این رژیم را به هم ریخت.

حسن فضل الله تصریح کرد: این پاسخ کوبنده حزب الله حامل پیامی برای اشغالگران بود، مبنی بر اینکه حتی برای یک روز هم مقاومت لبنان دچار خلأ در ساختار فرماندهی خود نمی‌شود و در هیچ یک از پایگاه‌های مقاومت که فرماندهان میدانی آن به شهادت رسیدند، حتی یک خلأ هم ایجاد نشد.

وی اظهار داشت: ما یک مقاومت قوی و توانمند داریم که دارای قابلیت‌ها، شایستگی‌ها و رزمندگان فراوان است که آن را قادر می‌سازد هر ضربه‌ای را دفع کند و با شرایط جدید سازگار شود. همه گزینه‌ها اکنون روی میز است و ما برای هر سناریو و جنگ و تقابلی آماده هستیم.

این نماینده حزب الله در پارلمان لبنان، درباره عملیات‌های دیروز مقاومت در هدف قرار دادن مواضع حساس صهیونیست‌ها از جمله پایگاه رامات دیوید که یکی از سه پایگاه اصلی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و ستون فقرات آن محسوب می‌شود، تاکید کرد: اطلاعات ما نشان می‌دهد که موشک‌ها دقیقاً به پایگاه رامات دیوید رسید و تلفات مستقیم به دشمن وارد کرد.

وی در پایان گفت: رژیم اشغالگر همانند عملیات روز اربعین حزب الله، علی‌رغم ادعای انجام عملیات پیش دستانه، اما نتوانست مانع پاسخ مقاومت شود و عملیات ما دقیق انجام شد. میزان گستردگی دروغ‌های دشمن صهیونیستی و فریب‌کاری‌های این رژیم بعد از پایان جنگ برای همگان آشکار خواهد شد.

منبع: تسنیم