کد خبر 1645293
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای همدردی خود را با دولت و ملت و خانواده‌های قربانیان و مجروحان حادثه انفجار معدن زغال سنگ در طبس اعلام کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای همبستگی دولت و ملت این کشور با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در نتیجه حادثه دردناک انفجار صورت گرفته در معدن زغال سنگ در شهر طبس واقع در استان خراسان جنوبی را که به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از کارگران معدن منجر شد، را اعلام کرد.

وزارت خارجه سوریه در این بیانیه اعلام کرد: گرم‌ترین و خالصانه ترین تسلیت خود را به ملت و رهبران ایران و به ویژه خانواده قربانیان اعلام می‌کنیم و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت داریم.

سوریه در این بیانیه ابراز اطمینان کرد که ملت دوست ایران این مصیبت را پشت سر خواهد گذاشت و روند تولید و توسعه و دستاوردهایی که در تمامی ابعاد اقتصادی و توسعه‌ای برای خود محقق کرده است را دنبال خواهد کرد.

بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات کشور گفت: شمار افراد جان‌باخته حادثه انفجار معدن زغال سنگ طبس در استان خراسان جنوبی تا ساعت ۰۸:۰۰ صبح امروز دوم مهر ماه ۱۴۰۳، به ۳۵ نفر رسید. ۲۷ نفر بر اثر این حادثه مصدوم شدند که توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل شدند. ۱۵ نفر از کارکنان بلوک C کماکان در داخل معدن محبوس شدند که عملیات رهاسازی توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر و ارگان‌های خدمات‌رسان در حال انجام است.