کد خبر 1645793
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱

چه زمانی حزب الله از سلاح روز قیامت خود استفاده خواهد کرد؟ این پرسشی است که روزنامه معاریو با استناد به گزارش رسانه‌های غربی مطرح و سعی کرد به آن پاسخ بدهد.

به گزارش مشرق، این رسانه عبری زبان اعلام کرد، در کشفی شوکه کننده، سلاح روز قیامت در اختیار حزب الله قرار دارد و پرسش اینجاست که آیا ارتش اسرائیل برای ورود به این جنگ واقعی آمادگی دارد؟

معاریو در ادامه گزارش خود ادعا کرد، سازمان حزب الله مقادیر زیادی از سلاح‌های پیشرفته و خطرناک در اختیار دارد که می‌توانند در صورت توسعه درگیری در مرزهای شمالی تهدید بزرگی برای اسرائیل محسوب شوند.

این رسانه با استناد به گزارش رسانه‌های غربی، تاکید کرد، حزب الله آماده ورود به جنگی فراگیری علیه اسرائیل می‌باشد این در حالی است که توانمندی‌های این سازمان شیعی نسبت به جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه) به شدت بهتر شده است.

براساس ارزیابی‌های موجود حزب الله در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هزار موشک و پرتابه در اختیار دارد که ۱۲ برابر آن چیزی است که در سال ۲۰۰۶ در اختیار داشت.

همچنین تسلیحات جدیدی نیز به سازمان ملحق شده‌اند که از میان آنها می‌توان به موشک‌های ضد زره هدایت شونده الماس اشاره کرد، امری که به حزب الله این توانمندی را می‌دهد که حملات خود را با دقت بیشتری به انجام برساند.

به زعم این رسانه حزب الله طی ماه‌های اخیر آمادگی خود را برای ورود به جنگ فراگیر تسریع بخشیده و در این میان شبکه تونل‌های خود را در جنوب لبنان توسعه و نیرو و سلاح خود را در آن مستقر کرده است.

روزنامه عبری زبان معاریو با استناد به نظر کارشناسان اعلام می‌کند که نیروهای حزب الله با توجه به حضور در جنگ داخلی سوریه تجارب بسیار زیاد عملیاتی و جنگی پیدا کرده‌اندو تجارب خود را در کنار نیروهای روسی و ایرانی که در آنجا حضور داشتند، بالا برده‌اند.

در کنار آن آنها اشراف و المام کاملی به منطقه جنگ در جنوب لبنان دارند و این امر می‌تواند دشواری‌های زیادی را برای ارتش اسرائیل در صورت وقوع جنگ گسترده به وجود آورد.

منابع اطلاعاتی پیش بینی می‌کنند در صورت وقوع جنگ فراگیر حزب الله تلاش خواهد کرد تا با شلیک گسترده موشک‌ها سامانه‌های پدافندی اسرائیل را مختلف کرده و بعد از آن اهداف راهبردی همچون پایگاه‌های نظامی، بنادر و زیر ساخت‌های اسرائیل همچون تاسیسات برق را هدف قرار بدهد.

پیش بینی این سازمان‌ها آن است که حزب الله به دنبال کشاندن اسرائیل به یک جنگ فرسایشی طولانی مدت است که با استفاده از برتری‌اش در اشراف بر منطقه درگیری و نیز در اختیار داشتن زرادخانه تسلیحات پیشرفته به انجام برساند.

مسئولین نظامی به این رسانه خبر دادند، به رغم ویژگی‌های برتر اسرائیل در بعد فن‌آوری و اطلاعاتی اما جنگ گسترده با حزب الله می‌تواند برای تل‌آویو دشوار و حتی منجر به بن بست شود و سناریوی جنگ دوم لبنان برای اسرائیل تکرار گردد.

یک افسر عالی‌رتبه سابق ارتش اسرائیل در این رابطه گفت: شرایط اسرائیل در صورت وقوع جنگی فراگیر، آسان نخواهد بود.