حجت‌الاسلام علی شیرازی گفت: در بخش ترجمه خط مقدم بیش از ۵۰ کتاب چاپ شده و در ۱۴ کشور هدف توزیع شده و ۲۰۰ کتاب در حال نگارش است.

به گزارش مشرق، جشن شش سالگی انتشارات خط مقدم با حضور مسئولان، جمعی از ناشران و نویسندگان در باغ کتاب برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی شیرازی گفت: خدا را شاکرم در هفته دفاع مقدس ششمین سال تاسیس انتشارات خط مقدم را جشن می‌گیریم. به همین مناسبت دوست دارم چند جمله درباره این انتشارات صحبت کنم. اساس شکل‌گیری این انتشارات، نشر فرهنگ جبهه مقاومت بود، از آن روزی بنا شد که کنگره شهدای روحانی مدافع حرم در سال ۹۷ شکل بگیرد، قبل از آن مقرر شد کتاب‌های کنگره چاپ شود، برای همین تصمیم گرفتیم انتشاراتی را برای چاپ کتاب‌ها با عنوان «خط مقدم» تاسیس کنیم.

او افزود: پس از اینکه کنگره در اسفند ۱۳۹۷ تشکیل شد، با سردار حاج قاسم سلیمانی در فروردین ۱۳۹۸ تصمیم گرفتیم کنگره شهدای مدافع حرم را به صورت بین‌المللی راه بیندازیم و از شهدای پاکستان، افغانستان، لبنان، سوریه و… تجلیل کنیم. طبعاً باید انتشارات گسترش پیدا می‌کرد و کار گستره وسیعی‌تری را دربرمی‌گرفت. برای گسترش کار انتشارات ابتدا از خاطره‌نگاری آغاز کردیم بعد سراغ رمان رفتیم. کتاب‌های جوان و نوجوان آمد و امروز در حال تهیه کتاب‌های بخش کودک انتشارات هستیم.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: امروز چهار رمان (رخت‌شو، دختران قبیله جنگ، کنعان و پرتگاه پشت پاشنه) رونمایی می‌شود که این کتاب‌ها در نوع خود نمونه ارزشمندی هستند. چون ما در انتشارات از بهترین نویسندگان بهره گرفتیم از جمله برادر عزیز مرتضی سرهنگی، احمد دهقان، محمد میرزاآقایی که مسئولیت نظارت بر محتوای کتاب‌ها را دارند تا آثار خوبی در این انتشارات به چاپ برسد. به طوری که حتی وقتی ما چند کتاب را به هادی شیرازی دادیم تا در انتشارات منتشر کند، چون به لحاظ نگارش قوی نبودند، قبول نکرد که مبادا سطح انتشارات خط مقدم پایین بیاید.

حجت‌الاسلام علی شیرازی عنوان کرد: در بخش ترجمه انتشارات، بیش از ۵۰ کتاب چاپ شده و در ۱۴ کشور هدف توزیع شده است. امروز که در خدمت شما هستیم ۲۰۰ کتاب در حال نگارش است که اکثر این آثار تکمیل شده و ۷۰ کتاب به زیور طبع آراسته شده است. همان‌طور که اشاره کردم بخش کودک انتشارات امسال افتتاح و کتاب‌های آن رونمایی خواهد شد. امیدوارم خط مقدم به رتبه‌ای برسد که آن روز بتوانیم ادعا کنیم بیش از هزار کتاب را چاپ کردیم. سال ۹۶ که جرقه این کار زده شد و سال ۹۷ که کتاب‌ها به چاپ رسید خود ما هم باور نمی‌کردیم که یک روز خط مقدم بتواند چنین پیشرفت کند. امیدوارم با تلاش همه همکاران (روی صحنه و پشت صحنه) در دفتر قم و تهران به زودی شاهد پیشرفت بیشتر انتشارات باشیم.