کد خبر 1645985
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲

کمیسر عالی سازمان ملل برای امدادرسانی و اشتغال پناهندگان فلسطینی از تحولات اخیر در درگیرهای میان لبنان و رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، فیلیپ لازارینی، کمیسر آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، اعلام کرد که این سازمان اکنون با «فاجعه‌ای سه‌گانه» روبرو است، زیرا رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حملات شدید هوایی به لبنان، این کشور را به یک منطقه عملیاتی فعال تبدیل کرده است.

لازارینی در گفتگویی با خبرگزاری «فرانس پرس» در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، اظهار داشت که حملات هوایی رژیم صهیونیستی که از روز دوشنبه لبنان را هدف قرار داده، در کنار غزه و کرانه باختری، این کشور را به سومین منطقه عملیات فعال آنروا افزوده است.

وی گفت: «ما در حال حاضر غزه و کرانه باختری را داریم که به دو جبهه عملیاتی فعال تبدیل شده‌اند و اکنون لبنان نیز به آن‌ها اضافه شده است.» او افزود: «این بدان معناست که سه منطقه عملیات به وضعیت اضطراری انسانی تبدیل خواهند شد» و وضعیت را به عنوان «فاجعه‌ای سه‌گانه» توصیف کرد.

لازارینی هشدار داد که بیم آن می‌رود که به سمت جنگی تمام‌عیار پیش رویم و نگرانی دیگر این است که بخش‌هایی از لبنان به وضعیتی مشابه غزه تبدیل شوند.

وی افزود که تبدیل لبنان به یک منطقه عملیاتی جدید برای آنروا «فشارهای بیشتری بر ما وارد خواهد کرد، نیازها افزایش خواهد یافت و ما به حمایت بیشتری از سوی اهداکنندگان نیاز خواهیم داشت.»

با وجود حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی، آنروا برخی از عملیات خود را در لبنان متوقف کرده است و مدارس خود را به پناهگاه‌هایی برای صدها لبنانی که از جنوب کشور فرار کرده‌اند، تبدیل کرده است.

روز سه‌شنبه، عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان اعلام کرد که تعداد آوارگان لبنانی به دلیل تنش‌های کنونی میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله به «نزدیک به نیم میلیون» نفر رسیده است.

حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوب و شرق لبنان از بامداد دوشنبه تاکنون بیش از ۵۵۸ کشته و ۱۸۳۵ زخمی بر جای گذاشته است و احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

منبع: مهر