کد خبر 1646054
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸

سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد تاکید کرد که نه تنها میانگین سنی تیم آمریکا بالا رفته، بلکه اکنون کشتی دنیا شده کشتی پیرمردها!

به گزارش مشرق، منصور برزگر در خصوص بازگشت دیوید تیلور به مسابقه و انتخابش به عنوان عضو ۹۲ کیلوگرم آمریکا در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ اوزان غیرالمپیکی گفت:‌ تیلور که سنش بالاست،‌ وزن کم می‌کرد و در ۸۶ کیلو کشتی می‌گرفت،‌ همین برایش مشکلاتی ایجاد می‌کرد،‌ حالا باید دید زورش به ۹۲ کیلوگرم می‌رسد یا نه.

وی ادامه داد:‌ کشتی آنقدر خالی شده که خیلی‌ها می‌خواهند بیایند و از سال‌های آخر قهرمانی‌شان هم مدال بگیرند،‌ وقتی آن کشتی‌گیر گرجستانی با آن سن بالایش چهار تا بارانداز متوالی در فینال المپیک به کشتی‌گیر ما می‌زند،‌ معلوم است که خیال کنار گذاشتن کشتی را ندارند. یا آن لوپز کوبایی در کشتی فرنگی که با ۴۲ سال سن،‌ پنجمین طلای المپیکش را می‌گیرد.

قهرمان پیشی جهان درباره اینکه آیا کامران قاسم‌پور می‌تواند تیلور و در صورت حضور عبدالرشید سعدالله‌یف،‌ این دو حریف را شکست دهد؟ عنوان کرد:‌ کامران هم جراحی داشته، پایش هم آسیب‌دیده بود، باید دید می‌تواند خوب کشتی بگیرد یا نه، تنها چیزی که خوب است،‌ اینکه قبلا در مورد ۸۶ کیلوگرم صحبت رویارویی کامران قاسم‌پور و دیوید تیلور بود که این اتفاق در المپیک نیفتاد،‌ حالا اینجا معلوم می‌شود که آیا می‌تواند تیلور را ببرد یا نه. با سعدالله‌یف هم باید کشتی بگیرد، ببینیم چطور می‌شود.

برزگر درباره میانگین سنی بالای تیم آمریکا و اینکه سه عضو این تیم در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی بالای ۳۰ سال هستند، گفت:‌ نه تنها تیم آمریکا که کشتی دنیا هم شده کشتی پیرمردها! وقتی سنگین وزن‌های گرجستان و ترکیه همچنان مدال می‎‌گیرند،‌ یعنی کشتی دنیا خالی شده و همچنان همان قدیمی‌ها روی سکو می‌روند. اصلا اگر در این وضعیت ما اول نشویم، خیلی بد است. کشتی روسیه که نیست، یک مشت پیرمرد را نبریم هم خیلی بد است؛ البته که صحبت جمع کردن کشتی هم بود، اما واقعا چطور می‌توانند کشتی را از المپیک خارج کنند، در حالی که سرود المپیک از کشتی است. آن زمان هم ابتدا کشتی فرنگی در اروپا متداول بود و مسابقاتش زودتر از آزاد شکل گرفت و بعدتر هم مسابقات آزاد را برگزار کردند.

منبع: تسنیم