نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد تیم‌های دولت درباره طرح پیشنهادی آمریکا برای آتش‌بس با لبنان تشکیل جلسه داده‌اند و به بررسی این طرح ادامه خواهند داد.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) اعلام کرد مقامات این رژیم روز پنجشنبه طرح پیشنهادی آمریکا برای برقراری آتش‌بس با لبنان را بررسی کرده‌اند و در روزهای آتی به بحث در این باره ادامه خواهند داد.

او در بیانیه‌ای گفت: «تیم‌های ما تشکیل جلسه دادند تا درباره طرح آمریکا و چگونگی تحقق هدف بازگشت مردم به خانه‌های خود، گفت‌وگو کنند. ما در روزهای آتی به این بحث‌ها ادامه خواهیم داد.»

این اظهارات در حالی مطرح شده است که «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در روز پنجشنبه گفت در جبهه شمالی با حزب‌الله آتش‌بسی در کار نخواهد بود.

در روز پنجشنبه پس از آنکه نتانیاهو برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک رفت، دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد نتانیاهو به نظامیان صهیونیست دستور داده با تمام توان به حملات خود در لبنان ادامه دهند.

در بیانیه امروز نتانیاهو به اظهارات کاتس و دیگر مقامات صهیونیست که آتش‌بس را مردود دانسته‌اند، اشاره‌ای نشده و تنها آمده است که «گزارش‌های غلطی درباره طرح آمریکا برای آتش‌بس منتشر شده است.» در این بیانیه همچنین از «تلاش‌های ایالات متحده» و «نقش حیاتی» آمریکا در حل‌وفصل این مناقشه تقدیر شده است.

با آغاز جنگ غزه پس از عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان مواضع یکدیگر در ۲ سوی مرز را هدف قرار داده‌اند و ده‌ها هزار نفر از ساکنان نواحی مرزی ناچار به تخلیه این مناطق شده‌اند.

در هفته جاری صهیونیست‌ها حملات خود به خاک لبنان را تشدید کرده و عمق حملات را افزایش دادند که به شهادت بیش از ۶۰۰ لبنانی منجر شده است.

حزب‌الله لبنان نیز صدها موشک و راکت از انبارهای تسلیحاتی خود را به سوی مواضع رژیم صهیونیستی به‌ویژه در حیفا روانه کرده و رفته‌رفته عمق حملات خود به اراضی اشغالی را افزایش می‌دهد.