مقاومت اسلامی عراق با انجام عملیات‌های کم‌سابقه نشان داد برای دفاع از حزب الله تمام قد ایستاده و با به کارگیری تسلیحات پیشرفته وارد فاز جدیدی شده است.

سرویس جهان مشرق - مقاومت اسلامی عراق از شروع جنگ علیه نوار غزه در کنار مردم فلسطین ایستاده و در دوازده ماه گذشته صدها عملیات موشکی و پهپادی را علیه رژیم اشغالگر انجام داده و ضربات سختی را به صهیونیست‌ها وارد کرده و بدون توجه به تهدیدها، حملات و ترورهای ائتلاف غربی، عبری، عربی مسیر و راهبرد خود را برای آزادی قدس ادامه داده است.

مقاومت عراق در روزهای اخیر و آغاز جنگ علیه لبنان هم سینه سپر کرده و با وجود تمامی تهدیدها با قدرت برای دفاع از حزب الله وارد عمل شده و موجی از عملیات های سنگین را در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی ترتیب داده که بی سابقه بوده و صهیونیست ها را به شدت تحت فشار قرار داده و رسانه های رژیم اشغالگر را مجبور کرده به ضربات متحمل شده اعتراف کنند.

یکشنبه اول مهرماه یکی از همین عملیات‌های سنگین مقاومت توانست شرق فلسطین اشغالی را به لرزه درآورد و زمانی که ۲۰ پهپاد انتحاری با عبور از آسمان سوریه به دهها شهرک در حومه جنوبی دریاچه طبریا رسیدند، ۳۰۰ هزار شهرک نشین که چند ماهی صدای آژیر را نشنیده بودند به سمت پناهگاه‌ها متواری شدند.

اگر چه جنگنده ها و سامانه چند لایه دفاع هوایی صهیونیست‌ها برای ساقط کردن پهپادهای انتحاری تمام توان خود را به کار گرفتند اما یکی از پرنده‌های مقاومت به هدف مورد نظر در نزدیکی شهرک سدی الیاهو در جنوب شهر بیت شان اصابت کرد که حدود ۳۴۴ کیلومتر با مرزهای عراق فاصله دارد و همچنین یک مکان حساس در غور اردن در شرق فلسطین اشغالی با پهپاد انتحاری الارفد هدف قرار گرفت.

مقاومت اسلامی عراق با انجام ۵ عملیات بی سابقه در یک روز نشان داد با سایر گروه ها در منطقه به ویژه حزب الله به طور کامل هماهنگ است و برای ضربه زدن به صهیونیست‌ها وارد فاز جدیدی شده و حملات سخت و گسترده‌تر را در دستور کار قرار داده و بر روی ناامن کردن مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی و آواره کردن شهرک‌نشین‌ها متمرکز شده است.

شروع عملیات‌های بی‌سابقه نشان داد مقاومت عراق متواری‌کردن شهرک‌نشین‌ها از شرق فلسطین اشغالی را در اولویت گذاشته و همزمان حزب‌الله هم بر روی آواره‌کردن صهیونیست‌ها از مناطق اشغالی شمال متمرکز شده و ارتش یمن براساس برنامه، جنوب سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار می دهد و صهیونیست ها را در این مناطق زیر فشار خواهد برد.

به گزارش مشرق، در جریان دیگر عملیات مقاومت عراق در اول مهرماه، موشک ارقب پس از پیمودن حداقل ۳۷۴ کیلومتر به مخازن مواد شیمیایی در نزدیکی بندر حیفا اصابت کرد و نشت آمونیاک منجر به تعطیلی این بندر شد که پیامی واضح از تغییر وضعیت در میدان نبرد برای باند جنایت کار و اشغالگر بود.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

سوم مهر هدف قرار دادن یک منطقه حساس در جولان اشغالی با پهپاد الارفد و تکرار این عملیات در روز بعد و همچنین انجام عملیات و کوبیدن یکی از مقرهای رژیم صهیونیستی با پهپاد انتحاری و موشک الارقب در نزدیکی منطقه غور اردن در شرق فلسطین اشغالی نشان داد عملیات های متفاوت و کم سابقه مقاومت عراق ادامه دار است.

عملیات های موفق مقاومت عراق که خشم صهیونیست ها را به شدت برانگیخت در غروب و شب چهارشنبه چهارم مهر ادامه یافت و این بار نوبت به پهپاد شاهد ۱۳۱ رسید که با عبور از سامانه چند لایه دفاع هوایی رژیم صهیونیستی به بندر ام الرشراش در جنوب سرزمین های اشغالی اصابت کند و ضربه سختی را به اشغالگران وارد آورد و قدرت خود را به رخ بکشد.

البته این پایان کار نبود و مقاومت عراق روز چهارشنبه چهارم مهر با شلیک موشک کروز الارقب و پهپادهای شاهد ۱۳۱چند عملیات دیگر را در جنوب و شمال سرزمین های اشغالی انجام داد که رسانه های رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویر آتش سوزی در پایگاه هوایی رامون و مقر دیگر در جولان اشغالی، موفقیت حداقل دو عملیات را تایید کردند.

به گزارش مشرق، سه عملیات موفق علیه دو پایگاه نظامی و یک بندر (ام الرشراش) در کمتر از ۲۴ ساعت موضوعی مهم است که نمی توان به سادگی از آن گذشت که نشان می دهد مقاومت اسلامی عراق به کارگیری تسلیحات پیشرفته را عملی کرده و همین مسئله وضعیت را در میدان نبرد ۱۸۰ درجه تغییر داده تا جایی که سامانه های دفاعی رژیم صهیونیستی توانایی رهگیری و انهدام کامل موشک ها و پهپاد ها ندارند و آسیب پذیری صهیونیست ها به وضوح دیده می شود و بدون شک در روزهای آینده رونمایی و استفاده از سلاح های دیگر، باند جنایت کار را در شرایط بسیار سخت تری قرار خواهد داد و این تغییر بزرگ می تواند روند جنگ را در لبنان تغییر دهد و باید توجه داشت با ورود ارتش یمن روزهای سیاهی در انتظار اشغالگران خواهد بود که تاکنون تجربه نکرده اند.