به گزارش مشرق، کانال تلگرامی افق ایران نوشت:

چند نکته درباره حمله هولناک اسرائیل به ضاحیه بیروت

۱. هدف از حمله وحشیانه و هولناک امروز اسرائیل به ضاحیه بیروت با بمب های سنگرشکن، سید حسن نصرالله و کادر فرماندهی حزب الله اعلام شده است. فارغ از موفقیت یا عدم موفقیت عملیات ترور، اسرائیل با عملیات ترور علیه دبیرکل حزب الله و اعلام رسمی آن، عملا از تمامی خطوط قرمز پیشین عبور کرده است و در حال ترسیم قواعد جدید علیه حزب الله و محور مقاومت است.

۲. طبق اعلام منابع عبری، این حمله هوایی با هماهنگی قبلی آمریکا انجام شده است. به همین جهت، می توان با قاطعیت بیشتری گفت که آمریکا اگرچه در روزهای اخیر در مواضع اعلامی، اسرائیل را به جهت حملات گسترده به لبنان سرزنش کرده، اما در سیاست اعمالی و پشت پرده، در هماهنگی کامل عملیاتی-اطلاعاتی با اسراییل گام برمی دارد. طرح های آتش بس هم احتمالا سناریویی آمریکایی- اسراییلی برای اهداف نظامی است.

۳. اسرائیل با حمله به مقر حزب الله و احتمالا ترور تعدادی از فرماندهان دیگر همزمان با حمله به زیرساخت های حزب الله، احتمالا در پی زمینه سازی برای حمله زمینی کم چالش تر به جنوب لبنان است. در واقع، قبل از تهاجم زمینی، قصد دارد سازمان کنترل و فرماندهی و سازمان رزم حزب الله را تضعیف کند تا آسیب پذیری ارتش خود را به حداقل برساند.

۴. حمله ضاحیه بیروت را باید مقدمه تشدید بحران و جنگ دانست و جنگ اسرائیل و محور مقاومت وارد سطح بالاتری از درگیری خواهد کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.