سخنگوی گردان‌های قسام، شاخه نظامی گروه مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه‌ای شهادت سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت.

به گزارش مشرق، «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های قسام، شاخه نظامی گروه مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه‌ای شهادت سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت.

دقایقی پیش حزب الله لبنان در بیانیه ای از شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان خبر داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«پس کسانی در راه خدا بجنگند که زندگی دنیا را به آخرت مبادله کنند و هر کس در راه خدا بجنگد و کشته شود یا پیروز شود، پاداش بزرگی به او خواهیم داد.»

راست گفت خداوند بلند مرتبه و بزرگ

جناب سید حسن نصرالله، سید مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر و مؤمن در جوار پروردگار و رضای او حرکت کرده و به قافله جاویدان شهدا در مسیر الهی ایمان و در خط پیامبران و ائمه شهدا ملحق شد.

جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شهدای بزرگ و جاویدالاثر خود پیوست که قریب به سی سال در راه آنان بود و در این مدت آنان را از پیروزی تا پیروزی رهبری کرد و جانشین سرور و سالار شهیدان مقاومت اسلامی در سال ۱۹۹۲، آزادی لبنان در سال ۲۰۰۰ و تا پیروزی الهی و پایدار در سال ۲۰۰۶ و سایر نبردهای افتخار و رستگاری تا نبرد حمایت و قهرمانی در حمایت از فلسطین، غزه و مردم مظلوم فلسطین شد.

مصیبت وارده را به صاحب عصر و زمان (رضوان الله تعالی علیه)، ولی امر مسلمین حضرت سید علی خامنه ای (مدظله العالی) سایه اش بلند، مراجع عظام، مجاهدین، مؤمنین، تسلیت عرض می نماییم. به ملت مقاومت، مردم صبور و مجاهد ما، همه ملت اسلام، همه آزادگان و مستضعفان جهان و خانواده محترم و صبور ایشان، به جناب آقای سید حسن نصرالله رضوان، دبیرکل حزب الله لبنان تبریک می گوییم خداوند متعال به او به عنوان شهید راه بیت المقدس و فلسطین تسلیت عرض می نماییم، فرمان امام حسین علیه السلام را برآورده سازد همرزمان شهیدی که در پی یورش خائنانه صهیونیست ها به حومه جنوبی به موکب پاک و مقدس او پیوستند.

رهبری حزب الله به بالاترین، مقدس ترین و گرانقدرترین شهید در سفر پر فداکاری و شهید عهد می بندد که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان و استوار و شریف آن ادامه دهیم. مردم و به مجاهدان سرافراز و دلاوران پیروز و پیروز مقاومت اسلامی و شما امانت شهید عزیز هستید و شما برادران او هستید که سپر تسخیر ناپذیر او و تاج دلاوری و رستگاری رهبر ما بودید استاد همچنان با اندیشه و روح و خط و رویکرد مقدس خود در میان ماست و در عهد وفاداری و پایبندی به مقاومت و فداکاری تا پیروزی هستید.

جنبش حماس شهادت سید مقاومت را تسلیت گفت

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه‌ای شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبان را تسلیت گفت.

این جنبش همچنین تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به ساختمان های مسکونی در ضاحیه جنوبی لبنان را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی بزدلانه و تروریستی خواند.

دقایقی پیش حزب الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای خبر شهادت سید حسن نصرالله را تأیید کرد.

حزب الله لبنان در بیانیه ای از شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان خبر داد.

رهبر جریان صدر شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

مقتدی صدر رهبر جریان صدر با صدور بیانیه ای شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت.

وی در پیام خود تاکید کرد: حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان سرافراز زندگی کرد و سرافراز هم به شهادت رسید.

حزب الله لبنان امروز شنبه در بیانیه ای از شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل این جنبش خبر داد.

رئیس علمای اهل سنت عراق: نصرالله شجاعانه به شهادت رسید

شیخ «خالد الملا» رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق در پیامی نوشت: سید جنوب (لبنان) و رهبر مقاومت، شجاعانه و دلیرانه به شهادت رسید.

وی افزود: سید حسن نصرالله تا زمانی که در راه قدس و مسجد الاقصی به شهادت رسید در برابر هیچ کسی سر فرود نیاورد.

خالد الملا در ادامه گفت: از خداوند متعال خواستاریم که ایشان را با رسول اکرم (ص) محشور کند.

حماس و جهاد اسلامی فلسطین: شهادت «نصرالله» مقاومت در منطقه را قوی‌تر و باصلابت‌تر می‌کند

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین ضمن تسلیت شهادت دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان و همراهان وی، تأکید کردند که شهادت وی مقاومت در فلسطین، لبنان و کل منطقه را قوی‌تر می‌کند. (متن بیانیه)

سید عمار حکیم: راه مقاومت تا تحقق پیروزی ادامه خواهد داشت

سید عمار حکیم در پیام تسلیت خود به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله گفت: با قلبی پر از درد و با رضایت کامل و تسلیم در برابر قضا و قدر الهی، شهادت عالم ربانی از علمای اسلام و مجاهد مخلص از قهرمانان میادین جهاد و اعتلای کلام حق را به جهان اسلام و ملت لبنان و طرفداران قهرمان و مقاومت بی‌مانند آن را اعلام می‌کنیم.

حکیم، افزود: ایشان عمر شریف خود را با جهاد و مخلصانه در لبنان و با یاری مسائل دین حنیف و امت اسلامی و در راس آن قضیه نخست اسلام یعنی قدس شریف صرف کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در این پیام اشاره کرد: درگذشت جناب سید حسن نصر الله را که در راه انبیا، ائمه و اولیای صالح به شهادت رسید و به پیامبران، صدیقان، شهدا و صلحا پیوست، اعلام می‌داریم تا بدین گونه عمر مبارک شریف ایشان با بالاترین درجه‌ای که خداوند سبحان و تعالی برای اولیای خاص خود برمی‌گزیند، به پایان برسد.

وی با اشاره به جایگاه این مرد شجاع و مدافع از اصل حق مبین در نزد خداوند، خطاب به رژیم صهیونیستی تاکید کرد: این امت که عزم خود را از امام شهیدش امام حسین (ع) می‌گیرد، امتی زنده است که نمی‌میرد و مرگ نمی‌تواند مانع آن شود چرا که مرگ برای ما عادت و کرامت ما از سوی خداوند شهادت است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق بیان کرد: راه مقاومت تا تحقق پیروزی یا شهادت ادامه خواهد داشت چرا که این پروژه در رویکرد مقاومانی که جان خود را نذر کردند، قوی‌تر، مهم‌تر و بزرگ‌تر از شخصیت‌ها و سران است و شهادت این عالم جلیل و مجاهد بزرگ، خسارتی جبران نشدنی است.

حکیم در پایان خواستار رحمت واسعه برای روح سید حسن نصر الله و اسکان او در بهشت برین و صبر برای خانواده بزرگوار شهید و همراهان مسیر جهاد و علم او و دوستدارانش شد.

آیت الله سیستانی: سید حسن نصرالله رهبری نمونه بود

مرجعیت عالیقدر دینی عراق در پیام تسلیت خود به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله، ایشان را رهبری نمونه و کم نظیر طی دهه های اخیر خواند.

زیاد النخاله: حزب‌الله پرچم مقاومت را در بیت المقدس برخواهد افراشت

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پیامی ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که ملت فلسطین با شهادت وی پشتوانه و حامی بزرگی را از دست دادند اما اطمینان داریم که برادران مجاهد سید در حزب‌الله راه او را ادامه خواهند داد و پرچم مقاومت را ان شاالله در بیت المقدس برافراشته خواهند کرد.

برچسب‌ها