وزارت خارجه سوریه اقدام جنایت آمیز صهیونیست ها در به شهادت رساندن سید حسن نصرالله فرمانده مقاومت ملی لبنان را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که لبنان، امروز، با شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، یکی از رهبران برجسته مقاومت را از دست داد. این حادثه به دنبال حمله ناجوانمردانه و وحشیانه رژیم صهیونیستی به منطقه مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت رخ داد. حمله با استفاده از مقادیر زیادی بمب‌های ویرانگر انجام شد که منجر به شهادت نصرالله و جمع زیادی از غیرنظامیان بی‌گناه شد.

در این بیانیه، وزارت خارجه سوریه با محکوم کردن این حمله ددمنشانه، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی بار دیگر ماهیت خیانتکار، تروریستی و بی‌اخلاق خود را به نمایش گذاشته و قوانین و معیارهای بین‌المللی را به‌طور کامل نادیده گرفته است.

همچنین تأکید شد که با شهادت سید حسن نصرالله، تمامی مبارزانی که برای آزادی سرزمین و حفظ حاکمیت و استقلال کشورشان می‌جنگند، یکی از نمادهای بزرگ مقاومت را از دست داده‌اند. نصرالله که همواره در حمایت از ملت فلسطین پیشتاز بود، به جمع شهدای مقاومت پیوست و نامش در کنار دیگر رهبران شهید مقاومت که دستاوردهای بزرگی در مسیر آزادی قدس به ثبت رسانده‌اند، جاودانه خواهد ماند.

وزارت خارجه سوریه ضمن ابراز تسلیت به ملت لبنان و تمامی آزادگان جهان، رژیم اشغالگر اسرائیل را مسئول کامل عواقب این جنایت می‌داند.

در پایان این بیانیه آمده است که با وجود اندوه و ناراحتی که خبر شهادت سید حسن نصرالله در دل آزادگان جهان و مردم سوریه که همواره از حمایت‌های او بهره‌مند بوده‌اند، ایجاد کرده، مسیر قهرمانانه او همچنان چراغ راهی برای نسل‌های آینده خواهد بود تا مبارزه برای آزادی تمامی سرزمین‌های اشغالی عربی و حسابرسی از رژیم صهیونیستی ادامه یابد.