کد خبر 1647044
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی رب الناس نوشت:

حمله به ارکان مقاومت لبنان از اقدام مهلک پیجرها تا فرماندهان و نهایتا ترور «سید شهید»‌ با دو دلیل اصلی صورت گرفت:

یکی اینکه غزه ماههاست هیچ خبر جذاب و قانع کننده ای برای نتانیاهو ندارد. نه اسرا آزاد شدند و نه مقاومت از بین رفته است و نتانیاهوی مقصر هفتم اکتبر هم که نیازمند خلق یک «دستاورد بزرگ» در بیرون غزه است که با ترورهایی مثل عاروری و زاهدی و هنیه رقم خورد و حالا با زدن سران حزب به خوبی تکمیل شد!

دیگر هم اینکه مقاومت، شمال را ناامن و اهالی آن را آواره و رژیم موقت را یکسال تحقیر کرده بود که این مخالف تصویری بود که نتانیاهو برای برون رفت از منجلاب سیاسی خود بدان نیاز دارد. متاسفانه ترور موفق سید مقاومت توانست تا حد زیادی آن تصویر جبران هفت اکتبر را به رژیم و خصوصا شخص نتانیاهو برگرداند.

حال راه حل چیست؟

اینکه جبهه مقاومت به طور عام و خود حزب الله به طور خاص بتواند ضربات مهمی را به رژیم وارد کند که هم نشان بدهد ترورها نتوانسته «ساختار رزم» آن را از بین ببرد و هم «تصویر موفقیت» را در ذهن اهالی رژیم موقت مخدوش نماید خیلی مهم است. وجود ساختار نظامی موثر نشانگر عدم موفقیت تام ترورهاست. چیزی که در پیام رهبری هم مذکور بود.

اگر مقاومت لبنانی بتواند چنین دستاوردی خلق کند، احتمال آغاز حمله زمینی رژیم به لبنان هم افزایش خواهد یافت تا تصویر پیروزی را برای نتانیاهو تکمیل نماید. هر چند بدانند در زمین، تلفات بیشتری خواهند داشت چرا که نقطه مزیت آنها نیروی هوایی است ولی به این تصویر نیاز خواهند داشت. والله اعلم!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.