تیم پرسپولیس پس از حدود ۴ سال بار دیگر در چارچوب مسابقات آسیایی با شیوه برگزاری جدید این رقابتها باید مقابل پاختاکور ازبکستان به میدان برود.

سرویس ورزش مشرق - مروری بر آنچه در آخرین رویارویی تیم های پرسپولیس و پاختاکور ازبکستان روی داد خاطرات دوران کرونا، رعایت پروتکل های آن دوران و شادی گل غیرمعمول مهاجم پرسپولیس و محرومیت طولانی مدتش را به یاد می آورد. این دو تیم دوشنبه ۹ مهر و از ساعت ۱۹:۳۰ در چارچوب هفته دوم لیگ نخبگان به مصاف هم می روند. در ادامه به مهمترین اتفاقات دیدار ۴ سال پیش پرداختیم.

۴ پرسپولیسی هنوز از مهر ۹۹ باقی مانده اند

نگاهی به ترکیب تیم پرسپولیس در آخرین رویارویی این تیم مقابل پاختاکور مشخص می‌کند هنوز چهار بازیکن از جمع تیم سال ۱۳۹۹ قرمزپوش هستند.

تیم پرسپولیس آخرین بار در تاریخ نهم مهرماه سال ۱۳۹۹ یعنی درست ۴ سال پیش در چهارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم پاختاکور در زمین خانگی این تیم به میدان رفت.

این دیدار که در دوران اوج بیماری کرونا برگزار می‌شد بدون حضور تماشاگر و تحت پروتکل‌های خاص آن زمان انجام شد.

پرسپولیس در آن دیدار با ترکیب: حامد لک، سیامک نعمتی، محمد حسین کنعانی زادگان، سعید آقایی، شجاع خلیل‌زاده، احمد نوراللهی، کمال کامیابی نیا، بشار رسن، وحید امیری، احسان پهلوان و عیسی آل کثیر به میدان رفت که از آن جمع در حال حاضر محمد حسین کنعانی زادگان به همراه وحید امیری و عیسی آل کثیر هنوز در جمع بازیکنان پرسپولیس حضور دارند.

عکس تیمی پاختاکور با رعایت پروتکل های دوران کرونا

همچنین امید عالیشاه نیز که در همان مسابقه از دقیقه ۶۸ به جای بشار رسن به میدان رفته بود یکی دیگر از بازیکنانی است که از جمع ۱۵ بازیکنی که در آن مسابقه برای پرسپولیس به میدان رفتند در ترکیب شاگردان یحیی گل محمدی برای پرسپولیس توپ زدند و حالا همین نفرات خود را آماده دیدار مقابل پاختاکور در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا می‌کنند.

اخراج ماشاریپوف؛ ستاره امروز استقلال!

مروری بر حاشیه‌های دیدار آخر تیم‌های پرسپولیس و پاختاکور مشخص می‌کند ستاره ازبکستانی امروز استقلال در مصاف آخر پاختاکور مقابل پرسپولیس از زمین بازی اخراج شد.

جلال الدین ماشاری‌پوف که در نیم فصل زمستانی نقل و انتقالات فصل قبل از باشگاه النصر عربستان به استقلال پیوست در نهم مهر ماه سال ۱۳۹۹ برای تیم پاختاکور مقابل پرسپولیس به میدان رفت.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ازبکستان در آن مسابقه و در دقیقه ۱۵ با دریافت کارت زرد مستقیم از "ادم مخادمه" - داور اردنی مسابقه - از زمین بازی اخراج شد تا تیم پاختاکور از دقیقه پانزدهم به مدت ۷۵ دقیقه ۱۰ نفره مقابل پرسپولیس بازی کند. شاگردان یحیی گل محمدی آن مسابقه را با حساب ۰-۲ برنده شدند. بسیاری از کارشناسان ازبک ۱۰ نفره شدن پاختاکور را علت اصلی شکست این تیم در دیدار با پرسپولیس عنوان کردند.

ماشاریپوف که در نیم فصل زمستانی لیگ برتر قبل به استقلال پیوست حالا جزو یکی از مهمترین ستاره‌های تیم آبی تهران به شمار می‌رود و در تیم ملی ازبکستان نیز همچنان با بازوبند کاپیتانی همراه تیم کشورش در گروه انتخابی مقدماتی جام جهانی رودرروی ملی پوشان کشورمان بازی می‌کند.

*یک خوزستانی بهترین گلزن پرسپولیس به پاختاکور

با نگاهی به آخرین دیدار تیم‌های پرسپولیس و پاختاکور مشخص می‌شود یک فوتبالیست خوزستانی هر دو گل برتری ۲ بر صفر پرسپولیس را به ثمر رساند. این دیدار با گل‌های عیسی آل کثیر در دقایق ۴۹ و ۶۶ به پایان رسید.

*خاطره تلخ شادی عیسی آل‌کثیر از پاختاکور

تیم پرسپولیس در شرایطی خود را آماده دیدار مقابل پاختاکور ازبکستان می‌کند که آخرین گلزنش مقابل این تیم خاطره تلخی از دیدار مقابل حریف ازبکستانی دارد.

عیسی آل کثیر مهاجم تیم پرسپولیس در آخرین رویارویی سرخپوشان تهرانی مقابل پاختاکور ازبکستان با نحوه شادی گلش با شش ماه محرومیت مواجه شد.

وی پس از به ثمر رساندن گل دوم خود مقابل تیم ازبکستانی با انگشت‌هایش چشم‌هایش را باریک کرد که این اقدام مهاجم خوزستانی پرسپولیس با انتقادات شدیدی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مواجه شد.

پس از پایان آن دیدار در اطلاعیه‌ای که ‏AFC منتشر کرد عنوان شد: «کمیته انضباطی و اخلاقی کنفدراسیون فوتبال آسیا، عیسی آل کثیر از تیم پرسپولیس را به دلیل نقص ماده ۵۸.۱ قانون انضباطی کنفدراسیون از شرکت در هر نوع فعالیت مربوط به فوتبال به مدت ۶ ماه منع کرده است و این محرومیت بلافاصله اجرا می‌شود».

به همین خاطر آل کثیر پس از آن دیدار با محرومیت طولانی مدتی مواجه شد و فصل بیستم لیگ برتر را از دست داد.

ناگفته نماند؛ این بازیکن در هفته‌های اخیر نیز با شرایط خوبی مواجه نبوده و گاریدو سرمربی پرسپولیس که از عملکرد او ناراضی به نظر می رسد حتی در دربی هم به این بازیکن که سابقه گلزنی در دربی دارد بازی نداد.