رییس پلیس راهور پایتخت در خصوص تعیین تکلیف خودروهای رسوبی، از شهروندان خواست اگر وسایل نقلیه آنها به هر دلیلی در پارکینگ توقیف شده است هرچه زودتر نسبت به ترخیص آن اقدام کنند.

به گزارش مشرق، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برابر دستور عمل صادره ازسوی قوه قضائیه، خودروهایی که بیش از یک سال در پارکینگ ها توسط پلیس یا مراجع قضائی توقیف شده اند، مالکین آنها موکلف و موظف هستند در اولین فرصت تکلیف خودرو های خود را مشخص کرده و برای ترخیص آن اقدام کنند.

وی ادامه داد: در غیر این صورت ۳ ماه پس از اطلاع رسانی پلیس راهور که از اول مهر ماه ۱۴۰۳ آغاز شده است خودرو در حکم رها شده تلقی خواهد شد و مراجع قضای وضعیت این خودرو را تعیین تکلیف کرده و پس از آن به ستاد اجرایی خودرو واگذاار خواهند شد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: از مالکین و شهروندان پایتخت نشین درخواست داریم که اگر وسایل نقلیه آنها به هر دلیلی در پارکینگ ها توقیف شده است به قید فوریت جهت ترخیص خودرو مذکور اقدام کنند.

سرهنگ موسوی پور افزود: حداقل یک سال از انتقال خودرو به پارکینگ باید گذشته باشد، مالک باید تکلیف خودرو خود را روشن کند یا ترخیص میکند یا به هر دلیلی اگر تا یک سال خودرو را از پارکینگ ترخیص نکردند به دستور قاضی جز اموال ستاد اجرایی فرمان امام (ره) محسوب می شود.

سرهنگ موسوی پور گفت: اگر ماشین قابل استفاده باشد پلاک را از آن حذف کرده و داخل مزایده می رود و دارای پلاک جدید شده و قیمت گذاری میشود و اگر مالک اصلی ادعای مالکیت نداشت قبل از فروش به اشخاص، تعدادی از همکاران کارشناس بنده آنها را قیمت گذاری میکنند و اگر طی فروش خودرو، مالک با مدارک موجود ادعای مالکیت داشت برحسب روز قیمت به مالک پرداخت می شود.

وی افزود: یکی دیگر از علت این حجم از خودروهای رسوبی این است که پرداخت کردن هزینه خلافی و پارکینگ از قیمت اصلی خودرو بیشتر است پس در نتیجه مالکین از ترخیص خودروی خود منصرف می شوند.

سرهنگ موسوی پور گفت: برابر بررسی های صورت گرفته، حدود ۷ هزار خودروی رسوبی در پارکینگ های سراسر تهران وجود دارند. خودرو هایی که مالیکن و راننده ها آنها را بلاتکلیف رها کرده اند.

وی افزود: شهروندان عزیز برای ترخیص خودرو با در دست داشتن مدارک مالکیت و شناسایی خودرو به همراه کارت ماشین، سند خودرو، کارت ملی مالک به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند.

منبع: مهر