از ساعتی پیش بمباران مناطقی در ضاحیه بیروت از سوی نیروی هوایی اسرائیل از سر گرفته شده است؛ هنوز نتایج قطعی این حملات مشخص نشده است.

سرویس جهان مشرق _ نیروی هوایی رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران های وحشیانه خود علیه مناطق مسکونی لبنان به ویژه ضاحیه بیروت ادامه می دهد.

در حالی که رسانه های وابسته به رژیم در حال تبلیغات و جنگ روانی در خصوص نزدیک بودن عملیات زمینی در جنوب لبنان هستند، جنگنده های نیروی هوایی نیز بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع جاسوسی و پهپادهای شناسایی خود در تلاش برای ترور هر چه بیشتر فرماندهان میدانی و رهبران سیاسی مقاومت در لبنان هستند.

دور جدید حملات هوایی اسرائیل و ادعای ترور چند فرمانده مقاومت

از ساعتی پیش بمباران مناطقی در ضاحیه بیروت از سوی نیروی هوایی اسرائیل از سر گرفته شده است؛ هنوز نتایج قطعی این حملات مشخص نشده است اما منابع عبری در ابتدا مدعی ترور "نادر عزالدین" از فرماندهان امنیتی حزب الله لبنان شدند.

همچنین شایعاتی از تلاش برای ترور هیثم علی الطباطبایی از فرماندهان میدانی مقاومت نیز منتشر شده است.

طرح نخست وزیر لبنان برای آتش بس و پایان جنگ

نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان نجیب میقاتی امروز یکشنبه گفت که ارتش این کشور آماده اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل است.

میقاتی تأکید کرد که «هیچ گزینه‌ای جز راه‌حل دیپلماتیک نداریم. ارتش لبنان آماده اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل در صورت فراهم‌شدن شرایط لازم، است».

این در حالی است که بر اساس قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل، حزب‌الله لبنان باید به ساحل شمالی رودخانه لیطانی عقب‌نشینی کند تا راه را برای استقرار ارتش ملی لبنان و نیروهای حافظ صلح هموار سازد؛ همچنین ارتش اسرائیل موظف است با آغاز استقرار این نیروها، نیروهای خود را از مناطق جنوبی لبنان خارج کند.

این موضوع فعلا در حد ادعایی از سوی نخست وزیر لبنان مطرح شده و مشخص نیست چنین ایده ای از سوی مقاومت قابل پذیرش خواهد بود یا خیر.

شهادت یکی از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی

خبرنگار المیادین گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به «حب جنین» در «البقاع»، «محمد دحروج»، یکی از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان را به شهادت رسانده است.

بر اساس خبرهای رسیده، در این حمله وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی همسر شهید «محمد دحروج» نیز به شهادت رسیده است.

پیام بشار اسد به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله

بیانیه رئیس جمهوری عربی سوریه، دکتر بشار اسد

مقاومت ملی لبنان
خانواده شهید حسن نصرالله

پیام من این نیست که شهادت رهبر مقاومت را به شما تسلیت بگویم؛ شما در طول دهه های گذشته صلابت، صلابت، قاطعیت و انسجام نشان داده اید که شما را از هر مصیبتی قوی تر و سرسخت تر کرده است مکتب مبارزه ای که فقط پایمردی و استواری در راه حق را می شناسد، هر چقدر هم که گرانبها و گرانبها باشد، تو فقط به خاطر حق و مسائل آن وسوسه نمی شوی.

مقاومت با شهادت رهبرش ضعیف نمی‌شود، بلکه در دل‌ها و ذهن‌ها محکم می‌ماند. زیرا رهبران بزرگ، دکترین، رویکرد و مسیر مبارزه را در زندگی خود می سازند و نظام فکری و رویکرد عملی به مقاومت و عزت را پشت سر می گذارند. آنها برای ساعت اجتناب ناپذیر سرنوشتی می سازند که تصادفی نیست، بلکه درس و نتیجه است، زیرا آنها را از حضور موقت در میان ما به ابدیت دائمی در وجدان و ذهن ما به عنوان الگوی مبارزه سوق می دهد. نسل به نسل
مقاومت یک ایده و یک اندیشه است و شهید نصرالله خاطره و تاریخ آن است، او هرگز یک افسانه نخواهد بود، بلکه رویکردی خواهد ماند که واقعیتی را به وجود می آورد که قلبش مقاومت است، جوهره آن غرور است، قطب نمای آن است. عزت است، عنوان آن رهایی و چراغ راه آن در طول نسل ها شهید حسن نصرالله است.

ما یقین داریم که مقاومت ملی لبنان راه مبارزه و حقیقت را در برابر اشغالگری ادامه خواهد داد و همچنان شانه ای خواهد بود که از مردم فلسطین در مبارزه برای آرمان عادلانه شان حمایت می کند. شهید نصرالله به دلیل وفاداری به جایگاهش در رأس مقاومت ملی لبنان در کنار سوریه در جنگ با ابزار صهیونیسم، علیرغم بار تقابلی که بر دوش داشت، در خاطره مردم سوریه باقی خواهد ماند. این وفاداری نام شهید حسن نصرالله جاودانه خواهد ماند.

2024/9/29

رئیس جمهور بشار اسد

حمله رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن

جنگنده های نیروی هوایی رژیم صهیونیستی دقایقی پیش بندر الحدیده در ساحل غربی یمن را به شدت بمباران کردند.

آمار اولیه شهدای حمله رژیم صهیونیستی به الحدیده

وزارت بهداشت یمن آمار اولیه‌ای را در خصوص شهدا و زخمی‌های حملات رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده ارائه کرد.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت یمن در نتیجه حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به استان الحدیده ۴ نفر به شهادت رسیده‌اند.

علاوه بر این وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که جنایت وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی در حمله به استان الحدیده یمن به زخمی‌شدن ۲۹ نفر انجامیده است.