از ترکیه تا برزیل و استرالیا، دیروز شاهد تجمعات بزرگ ضدصهیونیستی و محکومیت جنایات آمریکا و این رژیم در ضاحیه جنوبی و غزه بود. تظاهرکنندگان تصاویر شهید سیدحسن نصرالله را در این تجمعات حمل می‌کردند.

به گزارش مشرق، «مردم» در کشورهای مختلف دنیا-چه اسلامی و چه غیر اسلامی، از صهیونیست‌ها بیزارند؛ چرا که این فرقه را غده‌ای سرطانی می‌دانند که هیچ ارزشی برای جان انسان‌ها قائل نیست و در جنگ و صلح، بر هیچ قاعده و قانونی پایبند نمی‌ماند.

ترور وحشیانه و عجیب و غریب سیدحسن نصرالله که در جریان انجام آن از ۸۰ بمب ۲۰۰۰ پوندی آمریکایی و سنگرشکن! استفاده شد و به شهادت ۴۰۰ نفر از مردم نیز منجرگردید، مردم دنیا را به خشم آورده است.

مردم کشورهای مختلف طی دو روز گذشته با حمل تصاویر این سید محبوب و شجاع-که بیش از ۳۰ سال با وقیح‌ترین و کثیف‌ترین قدرت‌های دنیا جنگید و جانش را در این راه داد- با حزب‌الله لبنان و مقاومت فلسطین، ابراز همدردی کرده و خواستار کشیدن افسار این رژیم وحشی شدند.

بیشتر بخوانید:

ایران یک صدا در حمایت از لبنان و فلسطین +عکس و فیلم

طبق تصاویر و گزارش‌هایی که منتشر شده است، در غزه، ترکیه، استرالیا، برزیل، عراق، هند، پاکستان و... این تظاهرات‌ها برگزار شده است و در برخی کشورها مثل عراق، شمار مشارکت کنندگان در تظاهرات، بسیار بالا بوده است.

اعتصاب سراسری در کرانه باختری در پی شهادت سید حسن نصرالله

ساکنان کرانه باختری روز یکشنبه (۸ مهرماه) در واکنش به ترور سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در جنین واقع در شمال کرانه باختری دست به اعتصاب سراسری زدند.

فرانسوی‌ها علیه جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و غزه تظاهرات کردند

معترضان به جنایات رژیم صهیونیستی در میدان جمهوری پاریس گرد هم آمدند و پرچم‌های لبنان و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «آتش‌بس، همین حالا» و «دست از سر لبنان بردارید.»

گروهی دیگر از معترضان در پاریس نیز بنرهایی حمل می‌کردند که روی آنها تاکید شده بود: «به نسل‌کشی در غزه پایان دهید» و «اسرائیل را بایکوت کنید.»

به گزارش العالم، معترضان فرانسوی می گویند که هر گلوله ای که به سمت مردم بی گناه شلیک شود و هر بمبی که روی خانه های مردم بیفتد، با فریاد مخالفت ملت هایی مواجه خواهد شد که دیگر روایت غربی را قبول ندارند.

تجمع مردم دانمارک در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان

در این حرکت اعتراضی، شرکت‌کنندگان در مکانی که اخیرا از سوی شورای شهر کپنهاگ به نام میدان «فلسطین» نام‌گذاری شده است، تجمع کردند و ضمن سردادن شعارهای ضداسرائیلی، خواستار «توقف فوری» درگیری‌ها و برقراری «آتش‌بس» شدند.

افراد معترض درحالی که پرچم فلسطین و لبنان را در دست داشتند، رژیم اسرائیل را یک رژیم تروریستی خواندند.

آن‌ها ضمن محکوم کردن ترور شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، با مردم این کشور و فلسطین اعلام همبستگی کردند.

مردم استرالیا در اعتراض به ترور سیدحسن نصرالله تظاهرات کردند

معترضان استرالیایی در تظاهراتی بزرگ در تالار شهر سیدنی، (رژیم) اسرائیل را «دولت تروریست» خواندند و پلاکاردهایی در سوگ ترور دبیر کل شهید حزب الله لبنان در دست داشتند.

در میان تشدید حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان که درخواست‌های بین‌المللی برای آتش‌بس فوری را از سوی سران جهان از جمله آنتونی آلبانیز، نخست‌وزیر استرالیا برانگیخته است،

روز یکشنبه هزاران معترض علاوه بر سیدنی، در ملبورن و شهرهای دیگر استرالیا نیز دست به تظاهرات زدند تا با اقدامات (رژیم) اسرائیل مخالفت کنند.

بسیاری از شرکت کنندگان در تظاهرات سیدنی، پلاکاردهایی در سوگ نصرالله در دست داشتند، برخی نیز پرچم حزب الله را برافراشته بودند.

تظاهرات ضد صهیونیستی در شهرهای پاکستان

مردم شهرهای "اسکردو"، "گلگت"، "کراچی"، "سکهـر" و "مولتان" شب گذشته در همبستگی با حزب الله، مردم لبنان و امت اسلامی و همچنین محکومیت جنایات رژیم تروریستی صهیونیستی تظاهرات برگزار کردند.

تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعارهای "لبیک یا حزب‌الله"، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل"، این جنایت رهبر مقاومت را به شدت محکوم کرده و اعلام کردند راه مقاومت اسلامی تا آزادی کامل فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی ادامه یافته و خون شهدای مقاومت از جمله سید حسن نصرالله مشعل راه آزادی قدس خواهد بود.

آنان از مردم جهان خواستند تا رژیم جنایتکار صهیونیستی و آمریکا به عنوان حامی و شریک اصلی اقدامات جنایتکارانه و وحشیانه این رژیم درنده انسانیت را متوقف کرده و آنها را پاسخگو کنند.

رهبران مذهبی و سیاسی پاکستان همچنین طی سخنانی در این تظاهرات به اهمیت مقاومت در برابر ظلم و تجاوز صهیونیستی و استکبار جهانی اشاره و تأکید کردند: شهادت سید حسن نصرالله نه‌ تنها حرکت مقاومت را متوقف نخواهد کرد بلکه انگیزه‌ای برای مبارزان اسلامی خواهد بود تا با قدرت بیشتری به مبارزه علیه جبهه باطل ادامه دهند.

در حاشیه این تجمع، تصاویری از بازداشت و برخورد خشن پلیس پاکستان با یکی از تظاهرکنندگان که برای نشان دادن انزجار خود از ترور شهید «سید حسن نصرالله» در این تجمع اعتراض آمیزی شرکت کرده بود، منتشر شد.

در شهر کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان نیز حامیان محور مقاومت اعتراضات خود را به سمت سرکنسولگری آمریکا برده و شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سردادند.

تجمع مردم برزیل در محکومیت حملات صهیونیست‌ها به لبنان

با حمایت سازمان‌های مردم نهاد و با دعوت کارزار مشترک حمایت از فلسطین در برزیل، هزاران نفر در خیابان پائولیستای سائوپائولو در برزیل گرد هم آمدند و با دردست داشتن پرچم‌های لبنان و همچنین نمادهایی از جنایات رژیم صهیونیستی حملات وحشیانه‌ی به مردم مظلوم لبنان و فلسطین را محکوم کردند.

در پایان این تجمع، شرکت‌کنندگان با قرائت بیانیه‌ای انزجارخود را از رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم وحمایت خود از مجاهدین لبنان و فلسطین را اعلام نمودند.

برگزاری تجمع های ضدصهیونیستی در استانبول

اجتماع کنندگان در استانبول ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان خواستار پایان دادن نسل کشی اسرائیل شدند.

معترضین ضمن ابراز حمایت از مقاومت فلسطین و لبنان و محکومیت جنایات رژیم صهیونسیتی، خواستار توقف نسل کشی مردم غزه و حملات به لبنان توسط صهیونیست‌ها شدند.

معترضین با قرائت بیانیه و سردادن شعارهای ضد صهیونسیتی و ضد آمریکایی، انزجار مجدد خود از رژیم اشغالگر قدس و ایالات متحده آمریکا را ابراز داشتند.

تظاهرات عراقی‌ها در بغداد در پی شهادت سیدحسن نصرالله

صدها تن از شهروندان عراقی در محکومیت ترور «سید حسن نصرالله» تظاهراتی در شهر بغداد، پایتخت عراق برپا کرده و تلاش داشتند وارد منطقه سبز بغداد بشوند.

خبرنگار شبکه الحره گزارش داد، درگیری‌هایی میان معترضان با نیروهای امنیتی به وقوع پیوست که مانع ورود آنها به منطقه سبز می‌شدند و تدابیر امنیتی در اطراف این منطقه نیز تشدید شده بود.

ویدیوهایی از معترضان و درگیری آنها با نیروهای امنیتی منتشر شده است؛ معترضان پرچم‌های حزب‌الله و تصاویر سید حسن نصرالله را در دست داشتند.

بغداد

مردم در شهرهای مختلف عراق نیز از زمان ترور سیدحسن نصرالله تا به امروز آرام و قرار ندارند و با برگزاری تظاهرات مختلف، نفرت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام می کنند.

بصره

مردم شهرهای جنوبی عراق نیز با برپایی تظاهرات و راهپیمایی های گسترده ترور شهید سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و سکوت جامعه بین المللی در برابر جنایت های رژیم اسرائیل در لبنان و فلسطین را محکوم کردند.

راهپیمایی بحرینی‌ها در محکومیت ترور سید حسن نصرالله

شهروندان بحرینی با مشارکت در تظاهرات ضدصهیونیستی، جنایت ترور سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان توسط رژیم صهیونیستی و تداوم حملات این رژیم به لبنان را محکوم کردند.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همچنین مخالفت خود را با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

تظاهرات بحرینی‌ها با مداخله نیروهای امنیتی مواجه شد و درپی تلاش آنها برای سرکوب معترضان درگیری‌هایی میان آنها شکل گرفت.

تجمع در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در امان در محکومیت ترور نصرالله

صدها اردنی شنبه پس از نماز عشا در میدان مسجد الکالوتی در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در منطقه الرابیه واقع در غرب شهر امان، تجمع کرده و ترور نصرالله و تعدادی از فرماندهان حزب‌الله را و تداوم حملات به لبنان و فلسطین را محکوم کردند.

اردنی‌ها در این تجمع که با فراخوان «انجمن ملی حمایت از مقاومت و میهن» و احزاب اردنی برپا شد، با در دست داشتن عکس‌های نصرالله، شعارهایی در حمایت از لبنان و مقاومت سر داده و انتقام خون شهید نصرالله و سایر شهدا و پاسخ به این جنایت را خواستار شدند. آنها همچنین شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، لبیک یا نصرالله سر دادند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع از دولت اردن خواستند روابط خود را با رژیم اشغالگر قطع کرده و توافق وادی عربه (پیمان صلح با رژیم صهیونیستی) و توافقنامه گاز را لغو کند.

اعتراضات در رباط (مراکش): مقاومت هرگز نمی‌میرد

برخی فعالان مراکشی شنبه در تجمعی اعتراضی مقابل ساختمان پارلمان این کشور در رباط به شدت ترور نصرالله را محکوم و تاکید کردند: مقاومت هرگز نخواهد مرد.

در این تجمع که با فراخوان گروه اقدام ملی برای فلسطین و جبهه مراکشی حمایت از فلسطین و مبارزه با عادی‌سازی برگزار شد، شعارهایی در تجلیل از شهید نصرالله و مقاومت و محکومیت جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی سر دادند.

از سوی دیگر واکنش‌های احزاب مراکشی در محکومیت جنایت ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه دارند، از جمله آنها حزب عدالت و توسعه این کشور که در بیانیه‌ای تاکید کرد که ترور نصرالله و دیگر جنایات رژیم اشغالگر تنها موجب افزایش پایداری مقاومت و خاستگاه مردمی آن خواهد شد.

حزب متحد سوسیالیست این کشور نیز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌دفاع، و نیز همدستی، غفلت و سکوت جهانی در مورد جنایات نسل‌کشی و پاکسازی نژادی و جنایات جنگی در فلسطین و لبنان را محکوم کرد.

تظاهرات گسترده مردم هند در واکنش به شهادت سیدحسن نصرالله

در پی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان، مردم کرگل هند در عصر روز یکشنبه ۸مهر ۱۴۰۳ مصادف با۲۹ سپتامبر تظاهراتی گسترده علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

تظاهرات مردم یمن در حمایت از مقاومت فلسطین و لبنان

شهروندان یمنی در استان‌های مختلف این کشور در حمایت از فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه و لبنان تظاهرات کردند.

شهروندان این کشور در شهر ساحلی الحدیده بر ادامه حمایت از ملت‌های فلسطین و لبنان و مقاومت آنها در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، سکوت حاکمان کشورهای عربی و اسلامی در مقابل جنایات ارتش رژیم صهیونیستی علیه ملت لبنان و فلسطین با حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان یمنی همچنین با تقدیر از حملات موشکی و پهپادی کشورشان به تل آویو و عسقلان در سرزمین‌های اشغالی، آمادگی‌شان را برای مشارکت در نبرد آزادسازی و جهاد مقدس در حمایت از ملت‌های فلسطین و لبنان و همچنین مقابله با تجاوز به کشورشان و شکستن محاصره آن اعلام کردند.

تظاهرکنندگان یمنی، با انتشار بیانیه‌ای سکوت و بی‌توجهی به جنایات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان بی‌دفاع در فلسطین و لبنان را به شدت محکوم و بر ادامه تظاهرات در حمایت از ملت فلسطین و لبنان تا توقف تجاوز این رژیم و شکستن محاصره نوار غزه و تضمین ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه تاکید کردند.

مردم شهرهای مختلف استان بیضاء نیز با برگزاری تظاهرات گسترده‌ای، حمایت خود را از ملت‌های فلسطین و لبنان و همچنین مقاومت آنها در مقابل رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

تظاهرات گسترده کشمیری‌ها در محکومیت شهادت «سید حسن نصرالله»

در واکنش به شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل فقید جنبش حزب الله لبنان، مردم در مناطق شیعه نشین کشمیر نیز علیه رژیم صهیونسیتی تظاهرات گسترده ای برگزار کردند.

معترضان کشمیری در سوگ شهادت سید حسن نصرالله در حمله رژیم صهیونیستی به بیروت به خیابان ها آمده و یکصدا علیه این رژیم فریاد برآوردند. آنها فریاد می زدند: مرگ بر اسرائیل، یا رسول الله (ص)،یا علی (ع).

تظاهرات در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در "اسلو" نروژ در حمایت از غزه و لبنان

صفحه «شبکه خبر قدس» روز شنبه در شبکه اجتماعی ایکس، با انتشار تصاویری از تظاهرات در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در شهر اسلو در کشور نروژ در حمایت از غزه و لبنان خبر داد.

راهیپمایی و عزاداری در سیدنی استرالیا در پی شهادت سید حسن نصرالله

ایزابل دِلِربا، خبرنگار استرالیایی تصاویری از راهپیمایی و عزاداری در شهر سیدنی در استرالیا در پی شهادت سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله، توسط رژیم صهیونیستی منتشر کرد.

تظاهرات در حمایت از غزه و لبنان در خیابان های بارسلون

صفحه رسمی آر تی در شبکه اجتماعی ایکس، تصاویری از راهیپمایی مردمی در حمایت از غزه و لبنان در شهر بارسلون در اسپانیا در روز شنبه را منتشر کرد.

تظاهرات حمایت از مردم لبنان در آلمان

در آلمان نیز معترضان به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان دست به اعتراضاتی زدند اما پلیس آلمان با این تظاهرات همبستگی با غزه و لبنان و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برخورد کرد و تظاهرات معترضان در برلین را ناتمام گذاشت.

به گزارش مشرق، جهانیان از دولت‌ها گرفته تا ملت‌ها به جز سران آمریکا و برخی اروپایی‌ها که دستشان با صهیونیست ها در کشتار در یک کاسه است، ضمن محکوم کردن ترور سید حسن نصرالله بر ادامه راه و روشن ماندن چراغ مکتب سید مقاومت تاکید کردند.

برچسب‌ها