کد خبر 1647418
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۰

رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: اراذل و اوباش نوپا، گاهی حتی از اراذل و اوباش سطح‌دار بسیار خطرناک‌تر هستند و باید با آنها برخورد جدی صورت گیرد.

به گزارش مشرق، سرهنگ سعید راستی با اشاره وضعیت اراذل و اوباش در شهر گفت: اراذل و اوباش دارای سطح‌های مختلف هستند و که بر اساس میزان جرائمشان در این سطوح طبقه‌بندی می‌شوند. اراذل و اوباش، سطح یک، دو و سه دارند که خطرناک‌ترین آنها سطح یک هستند که جرائم مختلفی مرتکب شده‌اند و سوابق متعدد دارند.

وی افزود: درحال حاضر مشکل پلیس، اراذل و اوباش سطح‌دار و در واقع سابقه‌دار نیستند؛ زیرا این افراد کاملا تحت کنترل پلیس قرار دارند و همگی آنها برای ما شناخته‌شده هستند. البته ممکن است این افراد پس از آزادی از زندان مجددا جرائمی مرتکب شوند اما به هر حال پلیس خیلی زود سراغ آنها می‌رود.

رییس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: مشکل ما، اراذل و اوباش نوپا هستند. این افراد عموما سن پائینی دارند و به دلایل مختلف در درگیری‌های بی‌شماری شرکت می‌کنند.

راستی گفت: متاسفانه این افراد حتی دعواکردن را نیز بلد نیستند و تنها با چاقو و قمه بر دست گرفتن تصور بزرگی و در واقع گنده‌لاتی می‌کنند. همین مسائل ممکن است باعث شود که در یک درگیری با همین سلاح‌هایی که دستشان دارند به سادگی باعث کشتن افراد دیگر شوند و در سنین پائین قاتل می‌شوند.

وی افزود: این افراد بسیار خطرناک تر از افراد سابقه دار هستند و من معتقدم باید با آنها برخوردهای جدی صورت گیرد و در همین مراحل اولیه شروع جرائم، اقداماتی انجام شود که جلوی این افراد گرفته شود. تا هم درس عبرتی برای سایرین باشد و هم جلوی اقدامات خطرناک از سوی آنان گرفته شود. در کنار آن باید آموزش‌هایی نیز در جامعه باشد تا افراد با اطلاع از مجازات‌هایی که برای افراد شرور و ارتکاب اقدامات مجرمانه در نظر گرفته شده است، دیگر به سراغ چنین موارد نروند.

رییس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که بانک اطلاعاتی پلیس از اراذل و اوباش تکمیل شده است؛ اظهار کرد: ما بانک اطلاعاتی کاملی از اراذل و اوباش داریم که دست پلیس محفوظ است.