انتشار ویدیویی از هواپیماهای صهیونیستی بر فراز آسمان عربستان در حمله به الحدیده یمن، باعث گمانه‌زنی‌هایی درباره همکاری عربستان سعودی با این رژیم در سوخت‌رسانی به این هواپیماها شده است.

به گزارش مشرق، ارتش رژیم صهیونیستی ویدئویی از هواپیماهایجنگی خود منتشر کرد که در حمله به استان الحدیده یمن در روز یکشنبه شرکت داشتند.

ارتش این رژیم اعلام کرد که هدف از انتشار این ویدئو نشان دادن کارآیی هواپیماهای سوخت‌رسان نیروی هوایی ارتش این رژیم بوده است.


نکته جالب توجه در این ویدئو عبور اسکادران هواپیماهای صهیونیستی از فضای هوایی عربستان سعودی، به‌ویژه بر فراز روستای الحمیده در استان حقل منطقه تبوک در شمال غرب این کشور و در نزدیکی خلیج عقبه است.

اما فعالان شبکه‌های اجتماعی اشاره کردند که این اقدام به وضوح به معنای نقض حریم هوایی عربستان توسط هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی است.

در مقابل برخی از کاربران سعودی تأکید کردند که ظاهرشدن مناطق عربستان در ویدئو نمی‌تواند دلیلی برای نقض حریم هوایی باشد و هواپیماهای صهیونیستی از فراز آب‌های بین‌المللی عبور کرده و وارد فضای عربستان نشده‌اند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، چند روز پیش در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک از تمایل شدید خود برای عادی‌سازی روابط با عربستان سخن گفت.

عربستان سعودی که رسماً حریم هوایی خود را برای هواپیماهای رژیم صهیونیستی باز کرده است، مدعی شده که تنها در صورت به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین به عادی‌سازی روابط اقدام خواهد کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها