وزیر خارجه پیشین مصر با تاکید بر این‌که رژیم صهیونیستی هیچ راهبردی ندارد، گفت که استفاده چند دهه‌ای اسرائیل از ابزار زور، امنیت این رژیم را نیز تهدید می‌کند.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه پیشین مصر نبیل فهمی در مصاحبه با خبرنگار «سی ان ان» کریستین امانپور در خصوص جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان و غزه گفت «متأسفانه، چندین دهه است که تنها ابزار واقعی اسرائیل در تلاش برای مواجهه با جنگ‌ها در منطقه، استفاده از زور بوده است».

وی تصریح کرد «گرچه اسرائیل تاکتیک‌هایی دارد اما فاقد راهبرد است که این پیامد خطرناکی برای منطقه و حتی امنیت اسرائیل خواهد داشت».

وزیر امور خارجه پیشین مصر با تاکید بر این‌که این‌گونه اقدامات خشونت‌بار رژیم صهیونیستی در استفاده از زور موجب می‌شود که مخالفان بیشتری برای این رژیم پیدا شوند، ادامه داد «تهدید واقعی برای امنیت اسرائیل در درون» اراضی اشغالی شکل می‌گیرد.

فهمی درباره ترورهای هدفمند رژیم صهیونیستی و تأثیر ترور دبیرکل حزب‌الله سیدحسن نصرالله برای رژیم صهیونیستی ادامه داد «اسرائیل (با این اقدامات) مخالفان بیشتری از سوی حماس، حزب‌الله و گروههای دیگر برای خود به وجود می‌آورد. اسرائیل سیاست ترور را اجرا می‌کند. سیاستی که در آن هیچ تفاوتی بین غیرنظامیان و مبارزان قائل نیست و در نتیجه چیزی که اسرائیل با آن مواجه خواهد بود واکنش نه تنها مبارزان است بلکه واکنش افراد غیرنظامی را نیز جذب خواهد کرد زیرا اسرائیل جنگ را به سوی غیرنظامیان کشانده است که این پیامد خطرناکی برای اسرائیل خواهد بود».

وزیر خارجه پیشین مصر در پاسخ به سؤالی درباره اقدام اسرائیل علیه حماس گفت «مسئله‌ای که وجود دارد این است که استفاده هرچه بیشتر اسرائیل از زور علیه حماس یا غیرنظامیان بدون آن‌که پاسخگو باشد گرچه بر ساختار قدیمی حماس در غزه تأثیر می‌گذارد اما مسئله این است که هرچه بیشتر به زور متوسل شوید و احساس کنید که امنیت لحظه‌ای را برای خود به دست آورده‌اید اما مخالفان شما درمقایسه با قبل بیشتر خواهد شد و این چیزی است که تاریخ بارها نشان داده است».

وی در پایان تاکید کرد که «تنها راه رسیدن به امنیت برای اعراب و حتی اسرائیل، دستیابی به راه‌حل دو کشوری است».

منبع: فارس

برچسب‌ها