از شمال تا جنوب پاکستان اقشار مختلف مردم این‌ کشور همسایه ایران همه از عملیات کوبنده وعده صادق ۲ می‌گویند وشادی و سرور خود را از پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی به نمایش می‌گذارند.

به گزارش مشرق، بسیاری از اندیشمندان سیاسی و کارشناسان امنیتی در پاکستان از شب گذشته پس از اعلام عملیات ایران در قلب اراضی اشغالی، با حضور در برنامه‌های شبکه‌های خبری به تحلیل اوضاع خاورمیانه، راهبرد احتمالی ایران در صورت هرگونه واکنش نظامی صهیونیست‌ها و رویکرد آمریکا و متحدانش برای کنترل اسرائیل اقدام کردند.

شبکه‌های خبری پاکستان امروز نیز برنامه‌های صبحگاهی خود را به عملیات وعده صادق ۲ اختصاص داده و گفتند که نیروهای مسلح ایران با صدها فروند موشک پاسخ تجاوزات اسرائیل را داده و انتقام شهادت سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه را گرفتند.

شبکه‌های اجتماعی در پاکستان از جمله اکس مملو تصاویری از لحظات اصابت موشک‌های بالستیک ایرانی به نقاط مختلف در سرزمین‌های اشغالی منتشر کرد و کاربران این اقدام ایران را قوت قلب برای جهان اسلام تعبیر کردند.

ساکنان منطقه خنجراب در شمال پاکستان که سردترین نقطه این‌ کشور و در نزیکی مرز با چین قرار دارد، عملیات موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی را جشن گرفته و در حمایت از مردم فلسطین و حزب الله شعار سردادند.

مجریان شبکه‌های خبری پاکستان با انعکاس اخبار لحظه به لحظه مرتبط با ایران و عملیات علیه اسرائیل گفتند که مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران پایان اقدام خود را اعلام کرده و هشدار دادند در صورت هرگونه واکنش متقابل از سوی رژیم صهیونیستی، پاسخ ایران اینبار دردناک تر و به شدت آن اضافه خواهد شد.

سناتور علامه ناصر عباس جعفری نماینده مجلس سنا و رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان طی پیامی با تبریک موفقیت عملیات وعده صادق-۲ گفت: جمهوری اسلامی ایران با ایفای نقش رهبر امت اسلامی به عهد خود با ملت مظلوم فلسطین و لبنان وفا کرد.

صابر ابو مریم دبیرکل بنیاد حمایت از فلسطین در پاکستان از شهر کراچی به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: ساکنان کراچی از شب گذشته به خیابان‌ها آمدند و بار دیگر عملیات قهرمانانه ایران علیه رژیم اشغالگر قدس را جشن گرفتند.

سعد رسول کارشناس برجسته سیاسی پاکستان در واکنش به عملیات ایران علیه اسرائیل در حساب کاربری خود در اکس نوشت: رحمت و امان خدا بر انتقام گیرندگان باشد و قدرت بیشتر به مظلومان عنایت کند.

وی افزود: فقط ملت‌های شناخته خواهند شد که حاضرند بجنگند و جان های خود را فدا کنند.

خانم نایله چوهان دیپلمات سابق پاکستانی نیز در برنامه صبحگاهی شبکه ای.بی‌.ان نیوز در اسلام‌آباد گفت: پاسخ ایران علیه وحشیگری اسرائیل اجتناب ناپذیر بود. آرزو داریم این تنش‌ها فروکش کند اما بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهونیستی) هرگز دنبال آتش‌بس نیست و فقط درصدد تجاوز و قانون شکنی است.

خواجه سعد رفیق سیاستمدار برجسته پاکستان و وزیر سابق راه آهن نیز در واکنش به عملیات ایران در قلب اراضی اشغالی گفت: اسرائیل به عنوان نیروی نیابتی آمریکا جهان را به سمت جنگ جهانی سوم سوق داده است.‌ حملات اسرائیل به غزه، ایران، لبنان و یمن یک تهدید بزرگ برای صلح جهانی و بشریت است. آمریکا و اسرائیل در جنایات جنگی جدی علیه بشریت دست دارند.

لازم به یادآوری است که مردم مسلمان پاکستان برای برگزاری تظاهرات گسترده علیه جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از جبهه مقاومت فلسطین و لبنان جمعه این هفته آماده می شوند.

شورای همبستگی ملی پاکستان ائتلافی متشکل از ۲۸ حزب سیاسی و مذهبی این کشور روز گذشته طی کنفرانس مطبوعاتی در اسلام‌آباد ضمن محکومیت ترور شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان درپی جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جمعه این هفته تظاهرات گسترده علیه اسرائیل در شهرهای مختلف پاکستان برگزار خواهد شد.

موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یارسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

پس از یک دوره خویشتن داری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور مجاهد شهید، شهید اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی و برابر حق کشور در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد و تشدید شرارت های رژیم با حمایت آمریکا در قتل عام لبنان و غزه و به شهادت رساندن مجاهد کبیر، رهبر محور مقاومت و دبیر کل سرافراز حزب الله، سید حسن نصرالله و شهادت فرمانده رشید و مستشار عالی سپاه پاسداران در لبنان، سرلشکر پاسدار سید عباس نیلفروشان، نیروی هوا فضای سپاه با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین های اشغالی مورد هدف قرار داد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها