کد خبر 1648530
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۲

هفته نخست لیگ برتر والیبال مردان با برگزاری ۶ دیدار به پایان رسید.

به گزارش مشرق، سی‌وهشتمین دوره لیگ برتر والیبال مردان از چهارشنبه، یازدهم مهر با برگزاری همزمان ۶ دیدار در شهرهای یزد، تهران، ارومیه، اسلامشهر، اصفهان و اردکان آغاز شد.

شهداب یزد، مهرگان نور، پیکان تهران، صنعتگران امید، شهرداری ارومیه، سپهر صدرا مشهد، طبیعت، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان، پاس گرگان، گیتی‌پسند اصفهان، چادر ملو اردکان و سایپا تهران ۱۳ تیم‌ شرکت کننده در این رقابت‌ها هستند که در هفته نخست نماینده سیرجان مدافع عنوان قهرمانی استراحت داشت.

تیم شهداب یزد که فصل گذشته نایب قهرمان لیگ برتر شد، امروز در خانه میزبان تیم تازه لیگ برتری شده مهرگان نور بود. در پایان شهداب به سختی حریف خود را سه بر دو و با امتیازهای ۲۸ بر ۳۰، ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۱۷ و ۱۵ بر ۱۰ شکست داد.

طبیعت اسلامشهر که فصل گذشته در اولین حضور خود در لیگ عملکرد خوبی ارائه داد و این فصل با جذب بازیکنانی چون محمدطاهر وادی و آرمان صالحی به دنبال حضور در جمع چهار تیم برتر است، لیگ را با برد شروع کرد و شاگردان محمدرضا تندروان در مس رفسنجان را سه بر صفر با امتیازهای ۲۷ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۳ از پیش رو برداشت.

پیکان تهران که با ۱۲ قهرمانی، پرافتخارترین تیم ایران است به مصاف تیم صنعتگران امید رفت که به تازگی به لیگ برتر صعود کرده است. هدایت تیم صنعتگران امید را غلامرضا مومنی مقدم بر عهده دارد و تقابل پیمان اکبری و مومنی مقدم که سال‌ها در پیکان و همچنین تیم ملی جوانان با هم کار کرده‌اند یکی از نکات جالب این دیدار بود.

در پایان این مسابقه صنعتگران توانست سه بر دو با امتیازهای۲۳ بر ۲۵، ۲۶ بر ۲۴، ۲۰ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۷ و ۷ بر ۱۵ به پیروزی برسد.

نتایج هفته اول لیگ برتر والیبال به شرح زیر است:

شهداب یزد – مهرگان نور

۲۸ بر ۳۰، ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۱۷ و ۱۵ بر ۱۰

پیکان تهران ۲ – ۳ صنعتگران امید

۲۳ بر ۲۵، ۲۶ بر ۲۴، ۲۰ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۷ و ۷ بر ۱۵

شهرداری ارومیه ۳ – صفر سپهر صدرا مشهد

۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۷ بر ۲۵

طبیعت ۳ – صفر مس رفسنجان

۲۷ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۳

چادر ملو اردکان۳ – ۲ پاس گرگان

۲۱ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۰، ۱۷ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۳

گیتی‌پسند اصفهان ۳ – ۲ سایپا تهران

۲۶ بر ۲۴، ۲۴ بر ۲۶، ۲۸ بر ۳۰، ۲۵ بر ۱۸ و ۱۵ بر ۱۱