جنگنده های F-۱۵i اسرائیلی ۲۵ فروند هستند که از دو پایگاه هوایی هاتزریم و تل نوف عملیات می‌کنند؛ هر دو پایگاه در عملیات وعده صادق۲ هدف حملات سنگین قرار گرفتند.

سرویس دفاع و امنیت مشرق _ در عملیات شب ۱۰ مهر نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حدود ۲۰۰ فروند موشک بالستیک به سمت اهدافی در عمق سرزمین های اشغالی شلیک شد.

بنابر اعلام رسمی سپاه پاسداران در عملیات وعده صادق۲ سه پایگاه هوایی نواتیم، هاتزریم و تل نوف، مرکز تجمع قوای زرهی رژیم صهیونیستی در گذرگاه نتزاریم در غزه و مقر سازمان جاسوسی موساد در تل آویو هدف حمله موشک های ایرانی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید:

جزئیاتی از اهداف عملیات وعده صادق۲ علیه سرزمین‌های اشغالی / انهدام پایگاهی که مبدأ ترور سید حسن نصرالله بود +فیلم و تصاویر

بیشترین اصابت ها به پایگاه هوایی نواتیم

فرودگاه نظامی نواتیم در قلب صحرای نقب بدون تردید راهبردی ترین مقر نیروی هایی اسرائیل محسوب می شود؛ این پایگاه هوایی بسیار وسیع و با تاسیسات فراوان بوده و دست کم ۴ باند نشست و برخاست دارد و مقر اصلی حضور جنگنده های پنهانکار نسل پنجم F-۳۵ است.

تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی نواتیم

پایگاه نواتیم در عملیات وعده صادق۱ نیز یکی از دو هدف اصلی موشک های ایرانی بود و بر اساس تصاویر ماهواره ای منتشر شده چندین اصابت در این پایگاه به ثبت رسیده بود.

در عملیات وعده صادق۲ نیز به نظر می رسد بیشترین تعداد موشک‌های بالستیک برای هدف قرار دادن نواتیم انتخاب شده بودند؛ تنها در یک ویدئو ضبط شده توسط شهرک نشینان صهیونیست دست کم ۲۵ اصابت موشک بالستیک به محوطه پایگاه نواتیم قابل مشاهده است.

به دلیل هوای ابری در روز عملیات وعده صادق۲، فعلا تصاویر کافی و با کیفیت به ویژه از بخش شمالی پایگاه که بیشترین تمرکز زیرساختی را داراست منتشر نشده است.

تنها بخش موجود در مربع قرمز در تصاویر ماهواره ای جدید به نمایش درآمده است

اما در تصاویر محدود منتشر شده تا به اینجا دست کم ۵ اصابت در محوطه پایگاه و آشیانه های پروازی دیده می شود.

منابع اسرائیلی نیز به ناقص بودن تصویر ماهواره ای و سانسور بخش شمالی پایگاه اعتراف کرده اند.

انهدام پایگاهی که مبدا ترور سید حسن نصرالله بود

بنابر تصاویر منتشره و ادعای منابع رسمی رژیم صهیونیستی حمله ای که در تاریخ ۲۷ سپتامبر به ضاحیه بیروت انجام شد و سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان مقاومت را به شهادت رساند به وسیله جنگنده های F-۱۵i با لقب "راعام" انجام شده بود که ۸ فروند از این جنگنده ها تعداد زیادی بمب سنگرشکن را به سمت محل حضور دبیرکل مقاومت و همراهانش پرتاب کردند.

جنگنده های اف15 نیروی هوایی اسرائیل

جنگنده های F-۱۵i اسرائیلی ۲۵ فروند هستند که از دو پایگاه هوایی هاتزریم و تل نوف عملیات می کنند؛ هر دو پایگاه در عملیات وعده صادق۲ هدف حملات سنگین قرار گرفتند؛ با توجه به اینکه پایگاه تل نوف در نزدیکی مناطق شهری تل آویو قرار دارد تصاویر مستندی از اصابت بیش از ۷ موشک ایرانی به محوطه این فرودگاه مشاهده شده است اما در خصوص پایگاه هاتزریم در نزدیکی بئرالسبع به دلیل سانسور شدید و دوری از مناطق مسکونی تصویری منتشر نشده است.


اصابت دست کم 7 فروند موشک ایرانی به پایگاه هوایی تل نوف

به هر ترتیب یکی از دو پایگاه میزبان جنگنده های اف۱۵ راعام اسرائیلی با اصابت موشک های ایرانی به شدت آسیب دیده است.

علاوه بر موارد فوق مقر وابسته به سازمان جاسوسی موساد در تل آویو و گذرگاه مشهور نتزاریم در نوار غزه نیز هدف حملات موشکی ایران قرار گرفتند.

در نزدیکی گذرگاه نتزاریم جایی که محل تجمع ادوات زرهی رژیم صهیونیستی برای تجاوز به عمق مناطق غزه بود اصابت چند موشک ایرانی توسط ساکنین فلسطینی در نوار غزه به ثبت رسیده است.


لحظه اصابت موشک ایرانی به گذرگاه نتزاریم

برچسب‌ها