کد خبر 1648775
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از کشف ۵۸۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق طی مدت ۶ ماهه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مشرق، غلامرضا براتی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان شهید سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان مقاومت به ویژه سردار رشید سپاه شهید عباس نیلفروشان اظهار داشت: عملیات غرور آفرین وعده صادق ۲ که بدست نیروهای سلحشور و دلیر سپاه پاسداران انجام یافت و باعث شادمانی و امیدواری در بین ملت بزرگ ایران و ملت های مظلوم فلسطین و لبنان شد را تبریک گفته و نابودی هرچه زودتر جبهه کفر را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

وی با بیان اینکه هفته انتظامی امسال با شعار" پلیس هوشمند، مردم قانومدار" از ۱۳مهر ماه آغاز و تا ۱۹ مهرماه ادامه دارد، افزود: برای اینکه امنیت خوبی بالایی داشته باشیم باید هم پلیس از زیرساخت‌ها و دست‌افزارهای هوشمند برخودار بوده و هم مردم ملزم به رعایت قانون شوند و در واقع با پلیسی که هوشمند است و مردمی که قانومند باشند می‌توان شهری امن، آرام و بدور از تنش و نا امنی داشته باشیم.

فرمانده انتظامی خمینی شهر در ادامه به برخی از اقدامات و دستاوردهای این فرماندهی طی مدت نیمه نخست امسال اشاره و بیان کرد: مبلغ ۵۷ میلیارد ریال اموال مسروقه توسط کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان کشف و به مال باختگان مسترد شده است که رشد ۳۹ درصدی توان کشف این مجموعه نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

براتی از انهدام ۳ باند سرقت طی نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۳۲ محکوم غایب و متواری هم طی این مدت دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند که جرم ۲۱ نفر آنان در زمینه سرقت بود.

وی سپس کشف حدود ۱۴۰ کیلو انواع مواد مخدر، دستگیری ۵ قاچاقچی، هزار و ۲۵۸ خرده فروش و جمع آوری ۴ هزار و ۶۲۷ معتاد و تحویل آنها به کمپ های ترک اعتیاد را از جمله اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان طی مدت ۶ ماهه سال جاری عنوان کرد.

براتی از کشف ۱۴ محموله کالای قاچاق به ارزش ۵۸۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: در این مدت ۳ نفر به جرم اخلال در نظام اقتصادی و ۳ نفر هم به جرم زمین خواری شناسایی و با آنان برخورد صورت گرفته است.

وی با اشاره به تشکیل ۶۰۰ پرونده در پلیس فتای شهرستان خمینی شهرگفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۰ درصدی داشته و عمده این پرونده نیز کلاهبرداری از خریداران و فروشندگان در سایت دیوار و همچنین ارسال لینک های آلوده به گوشی تلفن همراه شهروندان بود.

سرهنگ براتی خاطرنشان کرد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا ۵۰۰ سایت مجرمانه شناسایی و با آنها برخورد قانونی صورت گرفته و همچنین حدود ۴۰ میلیارد ریال از وجوه کلاهبرداری شده توسط مجرمان سایبری به مال باختگان بازگردانده شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت: در حوزه پلیس راهور شهرستان توفیقات خوبی را شاهد بودیم که از آنجمله می‌توان به کاهش ۲۸ درصدی مجموع کل تصادفات، کاهش ۵۵ درصدی تصادفات فوتی و کاهش ۵۹ درصدی متوفیان ناشی از حوادث رانندگی اشاره کرد.

وی اظهار داشت: در این مدت همچنین ۳۶۱ مورد تماس مردمی با سامانه ۱۹۷ برقرار شد که از این تعداد تماس ۹۵ مورد تقدیر از عملکرد ماموران پلیس بود و نشان می‌دهد میزان رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس شهرستان ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

براتی از انجام ۴۵ هزار و ۳۴۳ مورد عملیات توسط گشت های پلیس ۱۱۰ و ۲ هزار و ۲۷۳ عملیات در قالب طرح امنیت محله محور، طرح پیشگامان انتظامی و طرح آرامش در شهر توسط ماموران کلانتری ها و پلیس پیشگیری خبر داد.

وی با بیان اینکه پلیس در کنار مأموریت‌های روزانه و مستمر خود روزانه خدمات زیادی را هم به شهروندان ارائه می‌کند، گفت: صدور ۱۲ هزار و ۲۳۹ جلد گذرنامه جدید عادی، صدور ۵۸۴ گذرنامه زیارتی اربعین، صدور ۶۷۰ گواهینامه یک روزه موتورسیکلت، صدور ۷هزار و ۴۵۵ گواهینامه جدید خودرو و موتورسیکلت، تمدید و صدور المثنی ۱۱ هزار و ۱۱۸ عدد گواهینامه، تعویض پلاک ۷ هزار و ۹۵۰ خودرو و موتورسیکلت، ترخیص ۱۳ هزار و ۳۲ دستگاه موتورسیکلت و هزار و ۸۰۸ دستگاه خودرو، صدور ۲ هزار و ۶۰۰ کارت معافیت تحصیلی برای دانشجویان، صدور ۴۵۰ کارت معافیت کفالت و موارد خاص، صدور ۱۴۰ کارت معافیت پزشکی تنها بخشی از این خدمات هستند.

براتی از مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌های ارجاعی به کارشناسان مشاوره در واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری ها اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت کارشناسان مشاوره به هزار و ۴۴۱ نفر مشاوره رایگان داده و کارشناسان انتظامی هم به بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر آموزش های پلیسی را ارائه کردند.