حزب الله لبنان به هدف قرار دادن تیم امداد در ضاحیه جنوبی توسط رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و اعلام کرد که این رژیم همچنان به جنایات تروریستی خود علیه بشریت ادامه می دهد.

به گزارش مشرق، روابط عمومی جنبش حزب الله لبنان امروز جمعه در واکنش به حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی و هدف قرار دادن تیم امداد بیانیه ای صادر کرد.

در بیانیه حزب الله آمده است: دشمن صهیونیستی به جنایات تروریستی خود علیه بشریت همچنان ادامه می‌دهد، این رژیم پس از حملات وحشیانه شب گذشته خود که منجر به تخریب ده‌ها ساختمان مسکونی در ضاحیه جنوبی شد، جنگنده های این رژیم تیم دفاع مدنی را که در حال آواربرداری و بیرون کشیدن پیکر مجروحان بود، هدف قرار داد و در نتیجه یکی از اعضای تیم دفاع مدنی(دفاع شهری) شهید و چند نفر دیگر مجروح شدند.

حزب الله لبنان در این بیانیه از دولت لبنان و نهادهای بین‌المللی ذیربط خواست که این اقدام وحشیانه را که ناقض تمام قوانین بشردوستانه و قطعنامه‌های بین‌المللی است، محکوم کنند و هر کاری که می‌توانند انجام دهند تا به تیم‌های امدادی بشردوستانه اجازه دهد تا وظایف انسانی خود را انجام دهند.

جنگنده‌های رژیم اسرائیل بامداد امروز نیز منطقه‌ «المریجه» در نزدیکی فرودگاه بیروت در ضاحیه جنوبی را به‌شدت بمباران کردند. منابع لبنانی گزارش داده‌اند که انفجارها به‌ حدی شدید بود که صدای آن در شهر صیدا و صور نیز شنیده می‌شد.

در این میان خبرگزاری رویترز نیز به نقل از منابع امنیتی نوشت که بمباران ضاحیه شدیدتر از بمبارانی بود که منجر به شهادت سید حسن نصرالله شد. برخی منابع نیز نوشته‌اند که ارتش اسرائیل در این بمباران از بمب‌های سنگرشکن استفاده کرده است.

یک منبع نزدیک به حزب‌الله نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که ارتش اشغالگر اسرائیل ۱۱ مرتبه ضاحیه را به‌شدت بمباران کرد.

منبع: تسنیم