معترضان در برلین خواستار برقراری آتش‌بس سریع در جریان جنگ اوکراین شده و بر لزوم پایان یافتن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کردند.

به گزارش مشرق، برخی از ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، اعتراضات گسترده‌ای در برلین آلمان را نشان می‌دهد که تحت تاثیر نارضایتی شهروندان این کشور از اقدام دولت آلمان برای تداوم روند ارسال تسلیحات به اوکراین و رژیم اسرائیل شکل گرفته است.

به گزارش راشاتودی، معترضان ضمن اعتراض به سیاست‌های حمایتی دولت آلمان از اوکراین در قبال روسیه نسبت به تشدید درگیری‌ها در منطقه خاورمیانه، تحت تاثیر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان نیز ابراز نگرانی کردند.

اعتراضات مذکور از سوی گروه‌های حامی صلح و حزب چپ برگزار و همزمان با روز وحدت آلمان که نشانه اتحاد میان آلمان غربی و آلمان شرقی در سال ۱۹۹۰ است، آغاز شد.

معترضان به نشانه اعتراض به سیاست‌های جنگی در اوکراین و منطقه خاورمیانه، بنرهایی با مضمون «صلح» «دیگر جنگ نه» به همراه داشتند و برخی دیگر هم با در دست داشتن بنرهایی تحت عنوان «نارنجک‌ها به جای دیپلمات‌ها» ضمن ابراز همبستگی با مردم فلسطین، سیاست‌های حمایت‌گرایانه کشورها از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را مورد انتقاد قرار دادند.

آنها همچنین با اشاره آشکار به جنایات جنگی رژیم اسرائیل در غزه، خواستار پایان دادن به حملات وحشیانه این رژیم علیه غیرنظامیان فلسطینی شدند.

برخی از معترضان نیز به نشانه حمایت از فلسطین و روسیه پرچم‌های این دو کشور را در دست داشتند و در حمایت از مردم آنها شعار سر می‌دادند. آنها همچنین اولاف شولتز، صدراعظم آلمان را به دلیل سیاست‌هایش در قبال جنگ غزه و جنگ اوکراین مورد انتقاد قرار داده و بنرهایی را حمل می‌کرذند که روی آنها عنوان «صدراعظم بمب» نوشته شده بود.

موضوعی که اشاره مستقیم به سیاست‌های وی در قبال حمایت‌های تسلیحاتی در اوکراین و رژیم اسرائیل داشت.

شولتز تاکنون بارها و بارها حمایتش از رژیم صهیونیستی را اعلام کرده است و به صراحت گفته است در کنار این رژیم برای دفاع از حق خود می‌ایستد.

دویچه وله شمار شرکت‌کنندگان در جریان این اعتراضات را بالغ بر ۴۰ هزار نفر عنوان کرد. پلیس آلمان هم عنوان کرد، این اعتراضات بدون خشونت به پایان رسید.

برخی از چهره‌های سرشناس مقامات سیاسی آلمان از حزب چپ نیز در این اعتراضات حضور داشتند. سارا واگن کنشت، رهبر سابق این حزب یکی از این افراد بود. او ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت اوکراین در جنگ با روسیه، بر لزوم اقدام این کشور جهت انجام مذاکرات صلح با پوتین تاکید کرد.

او همچنین از سیاست‌های آلمان به دلیل پیروی از آمریکا در عرصه سیاست‌ خارجی این کشور انتقاد کرد. کنشت به جنایات جنگی گسترده رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه نیز واکنش نشان داده و عنوان کرد، سکوت در برابر جنایات این جنگ، ریاکاری است. این جنگ وحشتناک نیز سرانجام باید پایان پیدا کند.

اعتراضات علیه سیاست‌ خارجی دولت آلمان در حالی صورت می‌گیرد که این کشور یکی از مهم‌ترین تامین‌کنندگان تسلیحات مورد نیاز اوکراین در جریان جنگ این کشور با روسیه است.

روسیه بارها و بارها اقدامات حمایت آمیز کشورهای غربی از اوکراین را مورد انتقاد قرار داده و عنوان کرده است که تداوم این روند تنها جنگ را طولانی‌تر می کند.

منبع: فارس