کد خبر 1649466
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸

کارشناس حقوقی فوتبال در خصوص رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مبنی بر محرومیت تعلیقی علیرضا بیرانوند توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مشرق، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال امروز(شنبه) حکم علیرضا بیرانوند در خصوص فسخ قراردادش با باشگاه پرسپولیس را صادر کرد؛ حکمی که در آن برای این دروازه‌بان، محرومیت تعلیقی ۴ ماهه در نظر گرفته شده است.

سید محمد رسول باختر، کارشناس حقوقی فوتبال در این خصوص گفت: با توجه به مقررات فدراسیون فوتبال و کمیته تعیین وضعیت و همینطور مقررات فیفا در صورتی که بازیکن مرتکب فسخ غیرموجه قرارداد شود ۴ ماه محروم از حضور در مسابقات خواهد بود و با توجه به اینکه این محرومیت ذاتا با محرومیت های انضباطی متفاوت است امکان تعلیق آن وجود ندارد.

وی افزود: در حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، باشگاه تراکتور به اغوا محکوم نشده و اگر باشگاه تراکتور به پرداخت غرامت محکوم شده به معنای اغوای بازیکن نیست بلکه در مواردی که بازیکن به پرداخت غرامت یا جریمه محکوم می‌شود به جهت راحت الوصول بودن، باشگاهِ زمان محرومیت او مسئولیت تضامنی دارد.

باختر در پاسخ به این سوال که اگر پرونده به دادگاه عالی ورزش برود این دادگاه حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را تایید خواهد کرد یا خیر، یادآور شد: اگر باشگاه پرسپولیس نسبت به این حکم معترض باشد می‌تواند ابتدا به کمیته استیناف فدراسیون فوتبال شکایت کند و اگر باز هم رای این کمیته مطابق انتظارش نبود می‌تواند پرونده را به دادگاه عالی ورزش ببرد. در این دادگاه هم اگر استدلال‌های کمیته انضباطی مورد تایید قرار بگیرد محرومیت بیرانوند قطعی خواهد بود.

منبع: ایرنا