کد خبر 1650050
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰

دفتر شهرداری سئول گزارش داد کره شمالی باز هم بالون‌هایی را ظاهرا به همراه زباله به سمت کره جنوبی ارسال کرده است.

به گزارش مشرق، از اواخر ماه مه این بیست و پنجمین بار است که کره شمالی چنین بالون‌هایی را به سمت کره جنوبی پرتاب می‌کند و طی این بازه زمانی بیش از ۵ هزار بالون از سمت کره شمالی پرتاب شده است. همچنین آخرین پرتاب بالون به تاریخ چهار اکتبر (۱۳ مهر) برمی‌گردد که در آن روز کره جنوبی حدود ۳۲۰ بالون فرودآمده را تخمین زد.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی احتمال فرود بالون‌ها به سمت شمال استان «گیونگگی» و سایر بخش‌های اصلی سئول را عنوان و به شهروندان توصیه کرد که به آنها دست نزنند و مراقب بالون‌هایی که فرود می‌آیند، باشند.

ارتش کره جنوبی متعهد شده در صورتی که کره شمالی با پرتاب بالون زباله از خطوط قرمز عبور یا آسیب جدی به مردم کره جنوبی وارد کند، «اقدامات نظامی سختی» اتخاذ خواهد کرد.

کره شمالی از ماه مه هزاران بالون پر از زباله را در اعتراض به اعلامیه‌های تبلیغاتی ضد پیونگ‌یانگ که توسط فعالان کره جنوبی ارسال شده، به سوی این کشور روانه کرده است.

ارسال پیام در مرز ۲ کره با استفاده از بالون به جنگ کره در دهه ۱۹۵۰ باز می‌گردد، اقدامی که تا زمان امضای قرارداد آتش‌بس در ۱۹۵۳ ادامه داشت و در مجموع ۲.۸ میلیارد برگه تبلیغاتی بین ۲ طرف مبادله شد. در آن زمان این نامه‌ها از سربازان طرف مقابل می‌خواست خود را تسلیم کرده و در امان باشند، اما این روزها این پیام‌ها بیشتر بر انتقاد از حکومت‌های طرف مقابل تمرکز دارند.

منبع: ایسنا