کد خبر 1650142
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱

رهبر کره شمالی به مناسبت سالگرد برقراری مناسبات دیپلماتیک بین پیونگ‌یانگ و پکن بر اهمیت این رابطه و منفعت آن برای دو کشور تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی با ارسال پیام تبریکی به «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین به مناسبت سالگرد روابط دیپلماتیک پیونگ‌یانگ و پکن بر اهمیت روابط دو کشور تأکید کرد.

آن‌گونه که تلویزیون مرکزی چین گزارش داده رهبر کره شمالی در این پیام تبریک تأکید کرده که تقویت دوستی پیونگ یانگ و پکن در راستای منافع اساسی دو کشور است.

به گفته رهبر کره شمالی «حزب و دولت کره شمالی به تلاش خود، مطابق با نیازهای زمانه، برای تقویت و توسعه روابط دوستانه و همکاری بین چین و کره شمالی ادامه خواهند داد.»

در مقابل شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین نیز در پیامی به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در هفتادوپنجمین سالروز روابط دیپلماتیک پکن و پیونگ‌یانگ، نسبت به تعمیق روابط دوستانه و همکاری‌های دو کشور ابراز امیدواری کرد.

چین و کره شمالی روابط دیرینه‌ای دارند و رسانه‌های دولتی دو کشور اعلام کردند که جین‌پینگ و کیم امروز به مناسبت سالروز روابط دیپلماتیک دو کشور، پیام‌های تبریکی برای یکدیگر ارسال کرده‌اند.

شینهوا به نقل از جین‌پینگ نوشت: چین تمایل دارد تا با کره شمالی همکاری داشته باشد و ارتباطات و همکاری‌های راهبردی را تقویت کرده و تبادلات دوستانه را تعمیق ببخشد و فصل جدیدی در روابط سنتی دوستانه دو کشور بگشاید.

وی اضافه کرد که پکن و پیونگ‌یانگ در راستای توسعه صلح و ثبات منطقه‌ای و پایبندی به برابری و عدالت بین‌المللی همکاری نزدیکی داشته‌اند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی نیز به نقل از کیم جونگ اون نوشت که پیونگ‌یانگ همواره برای تثبیت و توسعه روابط و همکاری دوستانه بین کره شمالی و چین، تلاش می‌کند.

چین و کره شمالی از زمان پایان محدودیت‌های چند ساله مرزی که به دلیل همه‌گیری کووید -۱۹ وضع شد، روابط دیپلماتیک خود را تقویت کرده‌اند.

منبع: مهر