حزب الله لبنان از روز گذشته ۱۵ عملیات علیه اهداف و مواضع دشمن صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی انجام داده و در چند منطقه هم با تلاش نیروهای اشغالگر برای پیشروی به سمت مناطق جنوبی لبنان مقابله کرده است.

سرویس جهان مشرق - رسانه های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که برای اولین بار از سال ۲۰۰۶، موشکهای حزب الله به قلب حیفا اصابت کرده است. مقامات محلی صهیونیست در حیفا اذعان کرده اند که در این حمله موشکی که اولین حمله حزب الله از اول جنگ به حیفا به شمار می رود، خسارت های زیادی به بار آمده است.

رسانه های صهیونیست همچنین از زخمی شدن چند صهیونیست در پی اصابت موشک های حزب الله طبریا خبر دادند. ضربات موشکی گسترده حزب الله به حیفا، طبریا و دیگر مناطق شمال فلسطین اشغالی در پاسخ به تجاوزات وحشیانه و مکرر رژیم صهیونیستی با ضاحیه جنوبی بیروت و دیگر مناطق لبنان صورت گرفته است.

جنگنده های رژیم صهیونیستی، بامداد امروز ساختمان های مسکونی، جایگاه های سوخت در منطقه السانت تیریز و المیکانیک در ضاحیه جنوبی بیروت را بمباران کردند.

۰۰:۱۰ - حزب‌الله خواب را از چشم صهیونیست‌های حیفا گرفت

اصابت مستقیم موشک‌ حزب‌الله در حیفا
برای دیدن فیلم روی عکس کلیک کنید

منابع خبری گزارش دادند که صدای چند انفجار مهیب از حیفا واقع در شمال فلسطین اشغالی شنیده شده است. رسانه‌های اسرائیلی: بر اثر اصابت موشک به ساختمانی در حیفا ۵ زخمی شدند.

رسانه‌های اسرائیلی حمله موشکی امشب از لبنان به شهر اشغالی حیفا در شمال فلسطین اشغالی را بسیار شدید و بی‌سابقه توصیف کرده و تاکید کردند که طی آن چند صهیونی زخمی شدند و حال برخی از مجروحان وخیم است.

۰۰:۳۱ - حزب الله پایگاهی اسرائیلی را هدف قرار داد

حزب الله لبنان اعلام کرد که نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در پایگاه البغدادی در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی قرار داده است.

برای دیدن فیلم روی تصویر کلیک کنید

۰۱:۰۳ - بیانیۀ حزب الله دربارۀ حملۀ موشکی به حیفا

حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای گفت: در پاسخ به حملۀ رژیم اشغالگر به غیرنظامیان با موشک فادی۱، پایگاه الکرمل در جنوب حیفا را مورد هدف قرار دادیم.( متن کامل خبر)

۰۱:۳۲ - اصابت موشک‌های حزب الله به شهر طبریا در شمال فلسطین اشغالی

سازمان اورژانس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حملات به حیفا و طبریا ۱۰ صهیونیست زخمی شدند. حال شماری از مجروحان وخیم اعلام شده است.

۰۲:۳۳ -بمباران ضاحیه جنوبی بیروت ادامه دارد

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای هفتمین بار محله‌های مسکونی جنوب بیروت را بمباران کردند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته در هفت نوبت ساختمان‌های مسکونی و جایگاه‌های سوخت در منطقه «السان تیریز» و «المیکانیک» در محله الحدث بیروت را بمباران کردند.( متن کامل خبر)

۰۳:۲۳ - اعتراف به زخمی شدن ۱۰ صهیونیست در پی اصابت موشکهای حزب الله به حیفا و طبریا

رسانه های رژیم صهیونیستی از زخمی شدن ۱۰ صهیونیست در پی اصابت موشکهای حزب الله به حیفا و طبریا خبر دادند و افزودند حال یکی از این مجروحان وخیم است.

به نظر می‌رسد با توجه به حملات جنون آمیز و وحشیانه جنگنده های رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی لبنان به ویژه ضاحیه جنوبی بیروت، راهبرد رزمندگان حزب الله به موازنه وحشت تغییر کرده است، به این معنا که همانطور که سید حسن نصرالله دبیرکل شهید حزب الله بارها تاکید می کرد، حزب الله در صورت هدف قرار گرفتن ضاحیه بیروت، حیفا را هدف قرار خواهد داد و این معادله از بامداد امروز در حال اجراست، وحشت در بیروت معادل رعب و وحشت در حیفا و تل آویو خواهد بود.

۰۳:۳۳ - آژیر هشدار در غرب جلیل علیا در شمال اراضی اشغالی

ساعاتی بعد از حمله به حیفا، منابع اسرائیلی از به صدا درآمدن آژیر خطر حملات راکتی در غرب جلیل علیا در شمال اراضی اشغالی خبر داده اند.

۰۶:۳۷ - کشته و زخمی شدن سه نظامی اسرائیلی دیگر در مرز لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که در ادامه درگیری‌ها با مجاهدان حزب الله در جنوب لبنان، یک نظامی این رژیم کشته شده و دو نظامی دیگر این رژیم به شدت مجروح شدند. به گفته منابع عبری زبان، اینای ازولای از نیروهای یگان ۵۵۱۵ ارتش رژیم صهیونیستی که در نبردهای جنوب لبنان کشته شد

۰۷:۳۴ - حمله موشکی از لبنان به شمال فلسطین اشغالی

منابع عبری زبان از حمله موشکی از لبنان به مناطقی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. در پی این حمله آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی از جمله الجلیل به صدا درآمده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در دور اخیر حملات موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی، ۱۵ موشک به سمت الجلیل علیا شلیک شده است. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم از اصابت موشک به منطقه "کسری سمیع" در الجلیل علیا خبر داد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۲۰ موشک دیگر از لبنان به سمت الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است. منابع عبری زبان تاکید کردند که بر اثر این حمله چندین خودرو آتش گرفته و خسارات زیادی به برخی شهرک‌ها از جمله ترشیحا و کفارفردیم وارد شده است.

11:00 - عملیات دیگر حزب الله علیه اشغالگران صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی

حزب الله در اولین عملیات امروز در حمایت از غزه و لبنان و پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی پایگاه نمیرا (یکی از پایگاه‌های اصلی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی) در غرب طبریا را هدف حمله موشکی قرار داد.

در دومین عملیات نیز مجاهدان حزب الله شهرک کرمئیل در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی قرار دادند.

از سوی دیگر، تجمع نیروهای اشغالگر اسرائیلی و ادوات جنگی صهیونیست‌ها در پایگاه "جل العلام" نیز هدف حمله موشکی حزب الله قرار گرفت.

حزب الله در عملیاتی دیگر شهرک "کفر فرادیم" را هدف حمله موشکی قرار داد.