تحلیلگران و شخصیت های مصری به تمجید از مقاومت منطقه پرداخته و از کشورهای عربی که تماشاگر کشتار مردم در غزه هستند نیز به شدت انتقاد کردند.

به گزارش مشرق، تحلیلگران مصری با گذشت یکسال از عملیات طوفان الاقصی، به این سئوال پاسخ دادند که یاریگران غزه و آنانی که کاری برای غزه نکردند، چه طرف‌هایی هستند؟

«مجد احمد حسین» تحلیلگر مصری گفت: غزه پس از گذشت یکسال از جنگ همچنان تل آویو را هدف قرار می‌دهد و ناتوانی گنبد آهنین را آشکار می‌سازد. ما ویدئوهایی در اختیار داریم که حکایت از ویرانگری در تل آویو دارد.

وی ضمن تمجید از ایستادگی نیروهای حزب الله در جبهه زمینی جنوب لبنان علیه نظامیان صهیونیستی از ساکنان غزه، حزب الله، ایران، مقاومت عراق و یمن به عنوان حامیان غزه نام برده و گفت: خودداری اسرائیل از واکنش به حمله ایران نشان از شکست دارد و همه اینها نشانه پیروزی است.

درباره کسانی که به غزه کمک نکردند هم بیان کرد: همه آنانی که یک تیر هم به سمت اسرائیل شلیک نکردند و حمایت مادی و معنوی از مقاومت به عمل نیاوردند و به آن هجمه هم وارد کردند، اینان کاری برای غزه انجام ندادند.

«یحیی القزاز» تحلیلگر مصری از هفتم اکتبر به عنوان روز پایان کرنش و زمان مقاومت تا پیروزی و روز زوال صهیونیستها نام برد.

«مصطفی النشار» استاد دانشگاه قاهره با اشاره به عدم حمایت کشورهای عربی از غزه گفت: ننگ بر کشورهای عربی باد که تماشاگر اوضاع برادران خود در فلسطین اشغالی هستند.

وی در ادامه با اشاره به انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان، افزود: آنچه اخیرا رخ داد باید اعراب را آگاه کند تا تصمیمات سرنوشت سازی بگیرند و به تولیدات غرب اعتماد نکنند زیرا این ابزار غربی می‌تواند به سلاحی کشنده تبدیل شود.

این درحالی است که الازهر در بیانیه ای به شدت از سکوت جامعه جهانی در برابر ارتکاب جنایات صهیونیستها انتقاد کرد و آنرا مشوق تداوم جنایات صهیونیست‌ها دانست.

در این بیانیه از همه مبارزان و مقاومت و حامیان فلسطین در پایتخت ها در سراسر جهان، تمجید شده است.

منبع: ایرنا