رادوسلاو سیکورسکی وزیر خارجه لهستان روز دوشنبه از شهروندان این کشور خواست که با توجه به تنش‌های خاورمیانه، «سریع‌تر» این منطقه را ترک کنند.

به گزارش مشرق، سیکورسکی با بیان اینکه «اوضاع خاورمیانه بسیار ناپایدار است» اظهار کرد: اگر نیازی به ماندن در خاورمیانه نیست، اکنون زمان ترک این منطقه است.

وزیر خارجه لهستان هفته گذشته نیز تاکید کرده بود شهروندان این کشور از لبنان خارج شوند. وی گفته بود که درگیری‌های خاورمیانه ممکن است که توجهات جهانی را از جنگ اوکراین دور کند.

رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی و کاهش فشار بر مقاومت در غزه به عملیات‌ روزانه و سنگین علیه اهداف این رژیم در داخل خاک فلسطین اقدام کرده است.

ارتش اسرائیل از دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات این رژیم تاکنون صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

منبع: ایرنا