کد خبر 1650578
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸

معاون وزیر گفت:  استخدام فرزندان مدال‌آوران جانباز و توان یاب قطعا اصلاح می‌شود و در مجلس این موضوع در حال پیگیری است.

به گزارش مشرق، محمد شروین اسبقیان در حاشیه مجمع عمومی سالیانه فدراسیون جانبازان و توان یابان گفت: در پارالمپیک پاریس به نتایج خوبی دست پیدا کردیم که در این موفقیت، ورزشکار، مربی و همچنین هیات‌ها نقش تعیین کننده داشتند. کاروان ما کاملا موفق بود، البته نقاط ضعف و قوتی هم وجود داشت اما در مجموع عملکرد راضی کننده بود.

وی تاکید کرد: در حوزه‌های فرهنگی و قهرمانی در این بازی‌ها موفق بودیم. ورزشکاران پارالمپیکی جلوه‌های فرهنگی را به نمایش می‌گذارند. مقام معظم رهبری سال قبل ۱۱ مورد به صورت مصداقی درخصوص مسائل فرهنگی مطرح کردند که بیشتر آنها مربوط به ورزشکاران حوزه جانبازان و توان یابان بود. در حوزه قهرمانی هم موفقیت‌های زیادی رقم خورد که بسیار حائز اهمیت و قابل تقدیر است.

اسبقیان خاطرنشان کرد: پاداش وزارت ورزش که برابر شده و توسط مرحوم آیت‌الله رییسی اجرا شد. کیومرث هاشمی وزیر سابق ورزش و جوانان نیز گفت که هرگز دستور آیت‌الله رئیسی را زمین نمی‌گذارد و آن را اجرایی می‌کند. البته این پاداش، جدا از پاداش کمیته پارالمپیک است که باید این هم بررسی شود.

معاون وزیر خاطرنشان کرد: درباره استخدام فرزندان مدال‌آوران جانباز و توان یاب، این موضوع قطعاً اصلاح می‌شود و در مجلس در حال پیگیری است.

وی افزود: دوره بعدی بازی‌های پارالمپیک برای ما بسیار اهمیت دارد، چون در لس آنجلس برگزار می‌شود و باید سرود ایران نواخته شود و پرچم کشورمان بالا برود. این اراده در بین ورزشکاران جانباز و توان یاب وجود دارد. ما باید آمریکا را در ورزش تحقیر کنیم، همان‌طور که در حوزه‌های دیگر این کار را کرده‌ایم. قدم اول بازی‌های پاراآسیایی ناگویا است و قدم بعدی در پارالمپیک لس آنجلس خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گوش شنوا در وزارت ورزش زیاد است و موضوعات این حوزه را پیگیری می‌کنم. مدیران کل باید حداقل یک مجموعه در استان‌ها در اختیار هیأت‌های جانبازان و توان یابان بگذارند و این مسأله را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا