کد خبر 1650582
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳

نخست وزیر سابق فرانسه در انتقاد از جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا عنوان کرد، دیگر نمی‌توان از کشتارهایی که در خاورمیانه اتفاق می‌افتد، حمایت کرد.

به گزارش مشرق، دومینیک دو ویلپن، نخست وزیر سابق فرانسه در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه عنوان کرد: دیگر نمی‌توان چشم‌های خود را به روی قتل‌عام‌هایی که در خاورمیانه رخ می‌دهند و سراسر خاورمیانه را در معرض خطر قرار داده‌اند، بست.

به گزارش میدل ایست مانیتور، اظهارات دو ویلپن در جریان گفتگوی وی با فرانس‌ اینفو، رادیوی خبری فرانسه و در شرایطی مطرح شد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال جلب حمایت‌های فرانسه و سایر کشورهای غربی برای مقابله با دشمنانش در منطقه غرب آسیاست.

وی در بخشی از صحبت‌هایش اینطور بیان کرد: در تاریخ ۷ اکتبر ما حق اسرائیل را برای محافظت از امنیتش و دفاع از خودش را پذیرفتیم اما این حق به معنای ارائه یک مجوز نامحدود برای بمباران منطقه و مداخله و نادیده گرفتن امنیت سایر کشورهای همسایه نیست.

وی همچنین عنوان کرد: اسرائیل امروز درگیر عملیاتی در منطقه شده است که دیگر کنترلی بر آنها ندارد و حمایت از اقداماتش در چنین وضعیتی می‌تواند اعتبار فرانسه و جامعه‌بین‌المللی را زیر سوال برد.

نخست‌وزیر سابق فرانسه همچنین عنوان کرد: اگرچه امنیت اسرائیل بایستی تضمین شود، اما این اقدام نباید با حمایت‌های از اقدامات بدون حساب و کتاب نتانیاهو انجام گیرد. اعتبار ما در خطر است زیرا که هر آنچه در اسرائیل اتفاق می‌افتد، عواقبی هم برای ما دارد.

او بار دیگر در انتقاد از عملکرد نخست وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه عنوان کرد: ما حق نداریم تنها به استفاده از زور تکیه کنیم. امروز نتانیاهو به دنبال انجام کاری است که آمریکایی‌ها پس از ۱۱ سپتامبر برای انجام دادنش تلاش کردند.

من عمیقا بابت این موضوع که نتانیاهو به دنبال حل و فصل مسائل منطقه با استفاده از به کارگیری زور است، متاسف هستم. این تاسف تحت تاثیر این موضوع است که راه‌های دیگری به غیر از به کارگیری زور هم برای حل مسائل منطقه وجود دارد.

منبع: فارس