یک رسانه عرب زبان به واکاوی سخنان معاون دبیر کل حزب الله لبنان و به حضور رسانه ای نعیم قاسم ظرف هشت روز با هدف درهم شکستن رجزخوانی مقامات صهیونیست درباره حزب الله پرداخته است.

به گزارش امروز چهارشنبه ایرنا، رای الیوم در مطلبی درباره سخنرانی شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله آورده است: چرا نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله ظرف هشت روز دوباره سخنرانی کرده است؟ علت عدم انتخاب جانشین سید حسن نصرالله چیست؟ او به فرضیه انکار شهادت سید چگونه پاسخ داد؟

این رسانه نوشت: حزب الله لبنان در معرض ضربه های سختی از سوی اسرائیل قرار گرفت که از انفجار پیجرها و بیسیم ها شروع شد و به هدف قرار دادن فرماندهان میدانی و در نهایت ترور سید شهید حسن نصرالله ختم شد؛ موضوعی که اسرائیل به دنبال بهره برداری یا حداقل ترویج رسانه ای آن است که حزب الله بدون رهبر است و جنگ زمینی محدود را در داخل اراضی لبنان به منظور رسیدن به اهدف اعلام نشده شامل خلع سلاح حزب الله و غلبه بر آن شروع کرده است.

رای الیوم آورده است: روز گذشته «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد: «حزب الله پس از ضربات متوالی درهم شکسته و بدون رهبر و امکانات جنگی قابل ذکر مانده است.» شیخ نعیم قاسم با ظهور خود در واقع خواست که فضا را برای این ادعاهای اسرائیلی مبنی بر اینکه حزب الله در حال حاضر پس از ترور سید حسن نصرالله بدون دبیر کل است، بازنگذارد و میدان را خالی نکند. درباره عدم انتخاب دبیر کل جدید نیز شیخ نعیم قاسم اعلام کرد که مطابق سازوکارهای حزب الله انتخاب خواهد شد و در سایه شرایط جنگی کنونی عجله به خرج داده نخواهد شد.

این رسانه نوشت: اسرائیل به دنبال این است که وانمود کنند که بر حزب الله فائق آمده است اما نعیم قاسم اعلام کرد که حزب الله در سلامت است و آنچه دشمن صهیونیست می گوید صحیح نیست.

رای الیوم آورده است: پایگاه اجتماعی حزب الله در روزهای اول ترور نصرالله در ۲۷ سپتامبر گذشته در جریان حملات شدید اسرائیل به ضاحیه در حالت انکار به سر برد و همه می‌گفتند که سید حسن نصرالله شهید نشده است و این با وجود تایید خبر شهادت از سوی حزب الله بود و سبب شد که رسانه های حامی حزب الله با انتشار فایل هایی بر ضرورت نبرد و ایستادگی هنگام مصیبت و پخش وصایای سید حسن نصرالله حرکت کنند. در راستای تایید شهادت نصرالله «محمود قماطی» عضو شورای سیاسی حزب الله در اظهارنظری به شبکه العراقیه در واکنش به انکار شهادت سید حسن نصرالله گفت: «با همه تقدیر و احترام به محبت مردم و احساسات آنها باید با واقعیت کنار بیاییم. ما پیکرش را مشاهده و لمس کرده ایم. باید شایعات را رها و با واقعیت کنار بیاییم و به وظایف جهادی خود عمل کنیم.»

این رسانه در ادامه آورده است: نعیم قاسم اعلام کرد که اسرائیل به دنبال بحران میان پایگاه مقاومت و رزمندگان است و این پایگاه با وجود مشکل آوارگی همدل است. دومین حضور نعیم قاسم حامل پیام اطمینان بخش به پایگاه اجتماعی مقاومت است. نعیم قاسم و حزب الله همچنین بر چالش کشیدن اسرائیل درباره بازگشت ساکنان شمال اراضی اشغالی اصرار دار و با دنباله روی از خط مشی سید مقاومت، هدف اعلام شده از سوی اسرائیل از جنگ مبنی بر بازگردانیدن شهرک نشینان به منازلشان در شمال را به چالش کشید. شیخ نعیم قاسم از اراده قوی و تصمیم برای رویارویی سخن گفت و اینکه رزمندگان مقاومت منسجم هستند و عملیات علیه دشمن افزایش یافته و دردناک تر خواهد بود.

رای الیوم بیان کرد: سخنرانی نعیم قاسم برای اسرائیل شوکه کننده بود و نشان از پا پس نکشیدن حزب الله دارد.

این رسانه نوشت: به هر حال حزب الله با وجود دریافت ضربات شدید به عرصه رسانه ای بازگشته است. با وجود اینکه اسرائیل به دنبال بهره برداری از نتایج ترور فرماندهان و دبیر کل حزب الله و القای این است که حزب الله به پایان راه رسیده است و بر آن غلبه خواهد کرد و پایگاه اجتماعی آن دچار سرخوردگی و شکست شده است و این موضوعی است که از سوی دشمنان حزب الله هم ترویج داده می شود؛ اما واقعیت شکست ارتش اسرائیل در رخنه و نفوذ به داخل لبنان است. ارتش رژیم صهیونیستی به شکست در جبهه زمینی اذعان و از هلاکت نظامیان خود خبر داده است و حزب الله به نبرد ادامه می دهد و از یاری جبهه غزه دست برنمی‌دارد. این جدای از شگفتی موشک های حزب الله است و در حالی که مقامات اسرائیلی از نابودی توان موشکی حزب الله سخن می گویند، ۱۰۵ موشک در دو مرحله به سمت خلیج حیفا شلیک شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها