سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید که حملات رژیم صهیونیستی، شمال نوار غزه را به منطقه بایر و خالی از زندگی تبدیل می‌کند.

به گزارش مشرق؛ دستورهای تخلیه ارتش اسرائیل در مناطق شمالی غزه این منطقه را به یک زمین بایر غیر قابل زندگی تبدیل کرده که عملاً می‌تواند کل منطقه را از فلسطینی‌ها خالی کند. این تازه‌ترین هشدار سازمان پزشکان بدون مرز درباره اقدامات و جنایات اسرائیل در نوار غزه است.

بنا به اعلام دفتر هماهنگی‌های امور بشردوستانه سازمان ملل، دستورات تخلیه رژیم صهیونیستی روی زندگی صدها هزار نفر از جمله ۴۰۰ هزار نفر در شمال غزه که برای خروج از این منطقه تحت فشار هستند تاثیر خواهد گذاشت.

درحالی‌که رژیم صهیونیستی بارها مدعی از بین بردن کامل حماس در نوار غزه شده، از روز یکشنبه، ارتش اسرائیل دستور تخلیه سه منطقه بزرگ در شمال غزه از جمله بیت حانون، جبالیا و بیت لاهیا را برای مقابله با نیروهای حماس در مناطق شمالی غزه صادر کرده است.

پزشکان بدون مرز «این دستورات را کوچ اجباری دسته جمعی خوانده» و می‌گوید، از مردم در بخش‌هایی از شمال غزه خواسته می‌شود به منطقه پرازدحام و به اصطلاح بشردوستانه مابین المواسی و دیر البلح نقل مکان کنند؛ «جایی که همین الان یک میلیون آواره در در شرایط غیرانسانی زندگی می‌کنند.» همین منطقه هم برای غیرنظامیان و امدادگران امن نیست چرا که اسرائیل مکرراً به این مناطق حمله می‌کند.

منبع: فارس