به گزارش مشرق به نقل از فارس، طی روزها و ماههای اخیر بحث افزایش با یا بیضابطه قیمت خودرو مورد توجه مردم و رسانهها قرار گرفته است.
موضوعی که هر از گاهی کار را به سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده، وزارت صنعت، معدن و تجارت و حتی نهادهای نظارتی میکشاند.
صدای خودروسازها هم که همیشه بلند است و داد از کمبود نقدینگی یا افزایش هزینههای تولید، افزایش قیمت ارز و تأثیر آن بر قیمت تمام شده خودرو میزنند.
موضوع کیفیت خودروها نیز که خود داستان «مثنوی هفتاد من کاعذ» است و کافی است سری به تعمیرگاههای مجاز این خودروسازها بزنید و انواع و اقسام خودروهای صفر کیلومتر که هم برای سرویسهای دورهای و البته انجام تعمیرات بعضاً اساسی مراجعه میکنند، ببینید.
در این گزارش قرار است با نیمنگاهی به سه رأس مثلث کیفیت، قیمت و رضایت مشتریان از کیفیت و خدمات خودروسازها به پاداش اعضای هیأت مدیره آنها نگاهی بیندازیم و قضاوت را به عهده خواننده بگذاریم.
نکته جالب در این میان این است که پرداخت چنین ارقامی با ادعای کمبود نقدینگی و مشکلات مالی این شرکتها در کنار گلایه مشتریان از کیفیت محصولات چه توجیهی دارد و آیا قرار است تنها فشار این قبیل موارد به مردم و خریدار وارد شود؟
خودروساز | پاداش اعضای هیأت مدیره | حق حضور اعضای هیأت مدیره غیر موظف به ازاء حداقل 1 جلسه در ماه |
ایران خودرو | 630 میلیون تومان |
700 هزار تومان |
سایپا | 450 میلیون تومان |
600 هزار تومان |
گروه بهمن | 278 میلیون تومان |
600 هزار تومان |
پارس خودرو | 150 میلیون تومان |
450 هزار تومان |