کد خبر 1651013
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هر کدام از ما اگر چیزی داریم از صدقه سر پرسپولیس است و ما مدیون نام آن هستیم.

به گزارش مشرق، بیست سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی با قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس خاتمه یافت که یک هفته بعد از این اتفاق، اوسمار ویرا سرمربی برزیلی این تیم از جمع سرخ‌پوشان جدا شد و راهی بوریرام تایلند شد. بعد از جدایی اوسمار مهره‌های کلیدی پرسپولیس از جمله علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی ترابی و عبدالکریم حسن از این تیم جدا شدند تا قرمزها در لیگ بیست و چهارم با تغییرات زیاد و شکل و شمایل جدیدی وارد شود.

با این تغییرات ابتدا به نظر می‌رسید سرخ‌پوشان در این فصل به مشکل بخورند. سرخ‌پوشان اگرچه لیگ را با دو تساوی ناامیدکننده آغاز کردند اما رفته رفته با یک نمایش متفاوت توسط شاگردان خوان کارلوس گاریدو اوضاع در اردوگاه قرمزها بهتر شد و این تیم هم اکنون با ۱۴ امتیاز و یک بازی کمتر در رده دوم جدول قرار دارد.

فرشاد فرجی یکی از بازیکنان پرسپولیس است که او نیز در این فصل یک نمایش متفاوت داشته و اتفاقات خوبی برای او در لیگ بیست و چهارم رقم خورده است. فرجی که در بین سه بازیکن برتر پرسپولیس در این فصل قرار دارد، مهره مورد اعتماد گاریدوست و این سرمربی اعتقاد ویژه‌ای به او دارد. از همین رو گفت‌وگویی با مدافع پرسپولیس داشته که در ادامه آن را می‌خوانید.

بعد از پایان لیگ چند پیشنهاد جالب توجه داشتی اما در پرسپولیس ماندی.

چند پیشنهاد خوب از چند تیم لیگ برتری داشتم اما من از بچگی رویای بازی کردن با لباس پرسپولیس را داشتم و حالا این افتخار را دارم که لباس این تیم برتن من است. آرزوی هر بازیکنی‌ست که در این تیم بازی کند. پوشیدن لباس پرسپولیس افتخار بزرگی است. خدا را شکر شرایط به گونه‌ای رقم خورد تا من باز هم برای عشق دوران کودکی خود همچنان بازی کنم و خوشحال هستم که برای پرسپولیس و هواداران بی‌نظیر آن بازی به میدان می‌روم.

روزهای سخت و پرفشاری را سپری کردی. صبرت در این فصل نتیجه داد.

وقتی لباس پرسپولیس را برتن می‌کنی قطعا توقع از شما بالاتر می‌رود. برای من حواشی و حرف‌ها مهم نیست. من همیشه روی کار خودم و تمرینات تمرکز می‌کنم. تلاش می‌کنم تا بهترین خود باشم و در نتیجه برای تیم محبوبم مثمر ثمر باشم و به چیزی غیر از این فکر نمی‌کنم.

هفت هفته گذشته و تو تقریبا در همه پست‌های دفاعی بازی کردی، در دربی دفاع راست بودی و بهترین نمایش خود را داشتی، دوست داری در چه پستی بازی کنی؟

من سرباز پرسپولیس هستم. در هر پستی که کادرفنی صلاح بداند من آماده هستم بازی کنم و تلاش می‌کنم تا بهترین عملکرد خود را در آن پست داشته باشم. دربی بازی سخت و درگیرانه‌ای بود. شرایط و جو این بازی با سایر بازی‌های لیگ کاملا فرق دارد. خوشحال هستم در این بازی حساس توانستم در پست دفاع راست به تیم کمک کنم تا بتوانیم استقلال را شکست دهیم.

در این بازی برایت مصدومیتی هم پیش آمد.

فدای سر هواداران مهم خوشحالی‌ آنها و موفقیت پرسپولیس است.

رابطه‌ت با ایوب العملود چطور است؟

ایوب بازیکن فوق‌العاده‌ای است. کیفیت او مشخص است و نیاز ندارد من از او چیزی بگویم یا تعریف کنم. حضور یک بازیکن با کیفیت در پستی که شما هستید روی کیفیت خود شما نیز تاثیر می‌گذارد و باعث ایجاد رقابت نیز می‌شود. با هم رابطه‌ای خوب و رفاقت عمیقی داریم و این رفاقت، رقابت ما با یکدیگر را جذاب کرده است و همین موضوع سبب می‌شود کیفیت فنی ما بالاتر برود. از طرفی موضوع مورد اهمیت موفقیت پرسپولیس است و در این شرایط نیز ما به موفقیت تیم کمک می‌کنیم.

با تغییرات زیادی که پرسپولیس در این فصل داشت به نظر می‌رسید تیم نتیجه نمی‌گیرد اما خلاف آن ثابت شد.

هر کدام از ما اگر چیزی داریم از صدقه سر پرسپولیس است و ما مدیون نام آن هستیم. این باشگاه یک ژن قوی و فوق‌العاده دارد که با بازیکن کیفیت و سر شکل می‌دهد. برای همین است هر بازیکنی که در شاکله پرسپولیس قرار می‌گیرد پیشرفت می‌کند چرا موفقیت و قهرمانی در ژن نام این باشگاه است و همین موضوع سبب نتیجه‌گیری پرسپولیس است. متاسفانه فضای فوتبال ایران گاهی اوقات باعث می‌شود شما بی‌دلیل قضاوت و نتیجه‌گیری کنید. من ابتدای فصل گفتم به پرسپولیس شک نکنید ما تیم خوبی در اختیار داریم و خدا را شکر همین نیز شد.

گاریدو را چطور دیدی؟

او مربی حرفه‌ای و کاربلدی است و سابقه حضور در لالیگا را دارد و با مربیان بزرگی رقابت داشته است. گاریدو آدمی جدیست و به نظم خیلی اهمیت می‌دهد و در تمرینات این موضوع را به خوبی به ما انتقال داده و همین موضوع باعث شده تا بچه‌ها به خوبی به دستورات او توجه کرده و آن‌ها را اجرا کنند. باید بگویم او یک روانشانس فوق‌العاده نیز هست و همین موضوع باعث شد به تیم مسلط شود و حالا شناخت خوبی از فوتبال ایران و پرسپولیس دارد. موضوع مهم در خصوص او این است با همه جدیت و حساسیتی که در کار خود دارد، صمیمت خاصی بین او و بچه‌ها ایجاد شده و برای همه بازیکنان احترام خاصی قائل است. نکته جالب‌تر این است که گاریدو با رقابتی که بین تیم ایجاد کرده، سبب افزایش کیفیت بازیکنان و در ادامه نتیجه‌گیری پرسپولیس شده است.

چند بازیکن باکیفیت خوبی در پرسپولیس حضور دارند، نظرت در مورد آنها چیست؟

رابطه خوبی بین بازیکنان خارجی پرسپولیس و سایر بازیکنان وجود دارد و همین موضوع روی نتیجه‌گیری و بهتر شدن عملکرد بازیکنان تاثیرگذار بوده است. به نظرم باشگاه بازیکنان خارجی خوب و با کیفیتی را جذب کرده و اگر به رزومه آنها نگاه کنید به خوبی متوجه خواهید شد که هر کدام از آنها در چه جایگاهی قرار دارند به ویژه آنکه این بازیکنان از اعضای ثابت تیم ملی کشور خود نیز هستند. کیفیت فنی آن‌ها قطعا در این فصل به کار پرسپولیس خواهد آمد.

سابقه دعوت به تیم ملی را داشته‌ای، با عملکرد این فصل امیدوار هستی باز هم به تیم ملی برسی؟

پوشیدن پیراهن تیم ملی برای هر بازیکنی افتخار بزرگی محسوب می‌شود و قطعا این موضوع هدف هر فوتبالیستی است. من نیز تمام تلاش را می‌کنم تا بهترین عملکرد را داشته باشم و بتوانم دوباره به اردوی تیم ملی دعوت شوم و لباس مقدس ایران را برتن کنم.

پرسپولیس قهرمانی‌های خود را تکرار می‌کند؟

از حالا صحبت کردن در خصوص قهرمانی هم زود است هم اشتباه. ما این فصل در ۳ رویداد باید به مصاف حریفان خود برویم و همه از پرسپولیس توقع دارند. هر بازی برای ما حکم یک فینال را دارد و همین موضوع باعث می‌شود همه دیدارها برای ما اهمیت داشته باشد. متاسفانه موضوعی که می‌تواند کار را برای ما سخت کند بازی نکردن در ورزشگاه آزادی است. مطمئنا اگر هواداران بیشتری حضور داشته باشند شرایط برای ما بهتر می‌شود و حضور آنها نقش مهمی در قهرمانی‌های ما دارد.

حرف آخر.

از همه هواداران ارتش سرخ بخاطر صبوری و حمایتی که همیشه از ما داشتند تشکر می‌کنم. ما هم همیشه برای خوشحالی آنها تمام تلاش خود را می‌کنیم و از جان و دل برای شادی آنها مایه می‌گذاریم.

منبع: ایرنا