رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در اکتبر گذشته و حملات حزب‌الله، بیش از ۱۶۴۰ ساختمان در شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی دچار آسیب‌هایی شدند.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» امروز پنج‌شنبه افشا کرد که از زمان آغاز حملات این رژیم به نوار غزه و گسترش حملات آن به جنوب لبنان و در پی آن تشدید حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله لبنان از هشتم اکتبر ۲۰۲۳، تاکنون ۱۶۴۵ ساختمان واقع در شهرک‌های اشغالی مجاور مرزهای لبنان آسیب دیدند.

به گزارش سایت «النشره»، همزمان با تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان و تلاش‌های این ارتش برای نفوذ زمینی در جنوب لبنان، حزب‌الله نیز به هدف قرار دادن نیروها و خودروهای زرهی این ارتش در شهرک‌های واقع در نزدیکی مرزها با لبنان و همینطور حملات موشکی خود که برخی از آنها شهرهای اشغالی تل‌آویو و حیفا را نیز هدف قرار دادند، ادامه می‌دهد.

تل‌آویو با نادیده گرفتن هشدارهای و قطعنامه‌های بین‌المللی از ۲۳ سپتامبر (دوم مهر) دامنه نسل‌کشی خود در نوار غزه را گسترش داده و حملات هوایی شدید و بی‌سابقه‌ای را علیه مناطق جنوبی لبنان آغاز کرد.

حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این حملات، نقاط مختلف اراضی فلسطین اشغالی را با موشک‌های خود هدف قرار می‌دهد.