یک رسانه آمریکایی در تحلیلی با اشاره به یاوه گویی سران رژیم صهیونیستی درباره ایجاد خاورمیانه جدید، آن را خواب و خیالی توصیف کرد که هرگز رنگ واقعیت را به خود نخواهد گرفت.

به گزارش مشرق، به نقل از «نشنال اینترست»، خطابه های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره خاورمیانه جدید، رنگ واقعیت به خود نخواهد گرفت. مشکل این است که سیاستمداران صهیونیست توهمات خود را جدی می گیرند.

این رسانه نوشت: هر بار سران اسرائیل از خاورمیانه جدید دم می‌زنند و این محقق نمی شود. آریل شارون (نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی) جنگ سال ۱۹۸۲ علیه لبنان را به راه انداخت تا به زعم خود، نظام جدیدی را ایجاد کند، اما تل آویو را به سمت فاجعه برد. شیمون پرز (رئیس اسبق رژیم صهیونیستی ) پس از توافق اسلو وعده داد که وقتی جوانان اسرائیلی به همراه فلسطینی ها به صنعت و فناوری به جای جنگ روی آورند و سوار بر خودروی فاخر و گرانقیمت شوند، مقاومت یادشان خواهند رفت، اما این رخ نداد.

این نشریه ادامه داد: توافقات سازش سال ۲۰۲۰ و تلاش نتانیاهو برای به حاشیه راندن مساله فلسطین به عملیات هفتم اکتبر۲۰۲۳ منجر شد. ضرباتی که حزب الله دریافت کرد، تغییری در واقعیت ایجاد نخواهد کرد و اسرائیل در موضعی نیست که بتواند ایران را شکست دهد. حمله اسرائیل به ایران به جنگ منطقه و وارد شدن آمریکا در آن منجر خواهد شد.

پیش از این نیز،«لئون هادار» کارشناس تارنمای «نشنال اینترست» طی مقاله‌ای با اشاره به شکست های پی در پی غرب برای ایجاد «خاورمیانه جدید» همسو با منافع رژیم اسرائیل تاکید کرد: با وجود حملات نظامی گسترده اسرائیل به لبنان، حزب الله همچنان بازیگر مهم منطقه باقی خواهد ماند و اسرائیل قادر به شکست ایران نخواهد بود.

برچسب‌ها