یونیفل با اشاره به حملات مکرر رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های خود در الناقوره، اعلام کرد که در حمله روز گذشته تانک ارتش رژیم صهیونیستی ۲ نفر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که پایگاه آن واقع در الناقوره و پایگاه‌های مجاور آن بارها هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

به گزارش شبکه خبری «المیادین»، یونیفل در این رابطه گزارش داد: در حمله یک دستگاه تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی به برج مراقبت پایگاه اصلی ما در الناقوره در جنوب لبنان ۲ نفر از سربازان ما زخمی شدند.

خبرگزاری رویترز عربی نیز در این رابطه اعلام کرد که با تیراندازی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به برج مراقبت سازمان ملل در جنوب لبنان، ۲ نفر از نیروهای یونیفل زخمی شدند.

یک منبع در سازمان ملل نیز در گفتگو با شبکه خبری «الجزیره» اعلام کرد: نیروهای اسرائیلی طی ۲۴ ساعت گذشته در سه حادثه جداگانه در جنوب لبنان به پایگاه‌های نیروهای یونیفل شلیک کردند.

یونیفل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تنش در طول خط آبی ادامه داشته و موجب تخریب گسترده شهرها و روستاهای جنوب لبنان شده و همزمان حملات موشکی به «اسرائیل» ادامه دارد، در چند روز گذشته شاهد نفوذهایی به خاک لبنان در الناقوره و دیگر مناطق بودیم، سربازان ارتش اسرائیل در این نقاط با نیروهای حزب‌الله درگیر شدند و پایگاه اصلی یونیفل در ناقوره و پایگاه‌های اطراف آن بارها هدف قرار گرفتند. صبح امروز ۲ نیروی حافظ صلح با شلیک تانک مرکاوای ارتش اسرائیل به سمت برج مراقبت پایگاه یونیفل در الناقوره زخمی شدند، در این حمله برج مراقبت مستقیم هدف قرار گرفت و باعث سقوط این ۲ سرباز شد، خوشبختانه این بار جراحات وارده جدی نبودند اما آن‌ها هنوز در بیمارستان بستری هستند.

یونیفل در ادامه بیانیه خود آورد: همچنین نیروهای ارتش «اسرائیل» به پایگاه ۳۱-۱ سازمان ملل در راس الناقوره شلیک کردند که در نتیجه آن ورودی این پایگاه که نیروهای حافظ صلح در آنجا پناه گرفته بودند، هدف قرار گرفت و خساراتی به خودروها و سیستم‌های ارتباطی نیروهای یونیفل وارد شد.

منبع: ایسنا