رسانه صهیونیستی پنجشنبه خبر دادند که چند سازمان هلندی و فلسطینی از دولت هلند به دلیل عدم توقف نقض قوانین بین‌المللی توسط اسرائیل شکایت کردند.

به گزارش مشرق، سازمان‌های هلندی و فلسطینی از آمستردام به دلیل عملکرد ضعیف آن در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی شکایت کردند.

به گزارش تایمز اسرائیل، این سازمان‌ها در طرح شکایت حقوقی علیه دولت هلند، آمستردام را به عدم جلوگیری از نقض قوانین بین‌المللی در جنگ غزه توسط رژیم صهیونیستی متهم کردند.

در این شکایت، سازمان‌ها اعلام کردند که هلند موظف بوده است تا با تمام قوا مانع از نقض قوانین بین‌المللی و کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ توسط اسرائیل شود.

سازمان‌های حقوق بشر فلسطینی، سازمان‌های غیر دولتی عدالت اجتماعی هلندی و همچنین چند نهاد یهودی مخالف دولت رژیم صهیونیستی از این پرونده حمایت کرده‌اند.

وکیل این سازمان‌های غیردولتی در مصاحبه با رویترز اظهار داشت که آن‌ها خواستار ممنوعیت صادرات تسلیحات هلندی و محصولات با کاربری نظامی به رژیم صهیونیستی هستند و همچنین از قضات پرونده می‌خواهند که به دولت دستور دهد تا تمام تجارت‌های با اسرائیل که مرتبط با حضور آن در اراضی اشغالی فلسطینی است را متوقف نماید.

این پرونده در ماه نوامبر بررسی خواهد شد.

با اعلام وزارت بهداشت غزه از آغاز جنگ تاکنون دستکم ۴۲ هزار و ۶۵ فلسطینی به شهادت رسیدند. علاوه بر این در حملات زمینی، هوایی و توپخانه‌ای ارتش اسرائیل ۹۷ هزار و ۸۸۶ تن دیگر نیز مجروح شدند. بیشتر شهدا و مجروحین را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

منبع: فارس