کد خبر 1651489
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸

مسوول روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی اصفهان از حمله به کارکنان و تخریب تجهیزات یک واحد اعزامی اورژانس در حین رسیدگی به مصدومان یک‌حادثه در شهر اصفهان توسط همراهان بیمار خبر داد.

به گزارش مشرق، عباس عابدی افزود: بامداد امروز (جمعه ) در ساعت ۲:۲۵ در پی وقوع حادثه‌ تصادف مقابل ترمینال کاوه اصفهان، کارکنان اورژانس در حال امدادرسانی به مصدومان یک تصادف بودند که توسط تعدادی از همراهان بیماران که به نظر می‌رسید تعادل روانی نداشته باشند، مورد حمله قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: در این حادثه، آقای محمد فرهنگ، یکی از کارشناسان اورژانس، از ناحیه صورت و دست آسیب دید و دستگاه «تله‌مدیسین» آمبولانس نیز توسط این افراد تخریب شد.

مسوول روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی اصفهان با اشاره به متواری شدن مهاجمان قبل از رسیدن پلیس از محل حادثه گفت: این موضوع بلافاصله به پلیس گزارش شد و هم‌اکنون از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

وی درباره مجازات حمله به کارکنان اورژانس و تخریب تجهیزات آمبولانس گفت: این‌گونه اقدامات نه تنها از نظر اخلاقی و انسانی غیرقابل پذیرش است، بلکه از لحاظ قانونی نیز مجازات‌های سنگینی برای آن در نظر گرفته شده است.

عابدی یادآور شد: بر اساس قوانین کشور، هرگونه تعرض به کارکنان امدادی در هنگام انجام وظایف خود، جرم محسوب شده و فرد خاطی علاوه بر جبران خسارات وارده، با مجازات‌های کیفری مواجه خواهد شد.

وی تأکید کرد: امید است با پیگیری‌های قانونی و برخورد قاطع مراجع قضایی، این‌گونه حوادث کاهش یابد و همگان درک کنند که همکاری با نیروهای امدادی در صحنه‌های حوادث امری ضروری و حیاتی است.