روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نوشت دولت رژیم اشغالگر تصمیم دارد قطعه زمینی که مقر سازمان آنروا در قدس اشغالی در آن واقع شده است را مصادره نماید.

به گزارش مشرق، اداره اراضی رژیم صهیونیستی در وبگاه اینترنتی خود اعلام کرد قطعه زمینی که مقر اصلی آنروا در قدس اشغالی در آن ساخته شده به ۱۴۴۰ واحد مسکونی شهرکی تبدیل خواهد شد و پروژه مربوط به آن نیز در حال آماده سازی است.

کمیته خارجی و امنیت کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) نیز با پیش‌نویس این قانون موافقت نموده که هدف آن قطع روابط آنروا و این رژیم است. پیش بینی می‌شود این قانون برای تصویب نهایی هفته آینده وارد صحن عمومی کنست شود. این بخشی از سلسله قوانینی است که از سوی برخی اعضای کنست برای محدود کردن فعالیت آنروا ارائه می‌شود.

در این راستا «فیلیپ لازارینی»، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، گفت که خلاص شدن از شر این آژانس تقریباً یکی از اهداف جنگ اسرائیل در نوار غزه است.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین نوشت لازارینی گفت که از زمان تأسیس، آژانس در معرض حملات و هجمه‌هایی قرار نداشته که در طول سال گذشته با آنها روبه‌رو شده است.

پیش از این شورای امنیت سازمان ملل متحد نسبت به تصویب قوانین محدود کننده سازمان آنروا به رژیم صهیونیستی هشدار داد چرا که این قوانین در نهایت باعث پایان دادن به خدمات آنروا در اراضی اشغالی می‌شود.

رژیم صهیونیستی سازمان آنروا را متهم کرد که برخی گروه‌های حماس در این سازمان نفوذ کرده و در ادامه ادعاهای خود بدون ارائه مدارک لازم تاکید کرد برخی کارکنان آن در حملات هفت اکتبر ۲۰۲۳ مشارکت داشته‌اند که البته با تکذیب شدید آنروا مواجه شد.

اما با وجود این ادعاها اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بر ضرورت احترام به خدمات ارائه شده از سوی آنروا و حمایت از کارکنان آن در قبال تهدیدات رژیم صهیونیستی اجماع نموده و بر اهمیت نقش این سازمان در ارائه خدمات انسانی به آوارگان فلسطینی به ویژه در نوار غزه تاکید کردند.