«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه گفت که پاریس هدف قرار گرفتن عامدانه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد (یونیفل) توسط اسرائیل را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه در حالی از انتقاد شدید امانوئل مکرون نسبت به حملات بی محابای رژیم صهیونیستی خبر داد که وزارت خارجه فرانسه نیز به همین خاطر سفیر رژیم صهیونیستی در پاریس را احضار کرد.

وزارت امور خارجه فرانسه امروز (جمعه) اعلام کرد که به دلیل حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد (یونیفل) در لبنان، سفیر این رژیم را روز گذشته (پنجشنبه) به این وزارتخانه احضار کرده است.

در همین حال «پیتر استانو» سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا روز جمعه با تکرار موضع انتقادی اتحادیه درباره حملات رژیم صهیونیستی به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد (یونیفل) در جنوب لبنان اعلام کرد که این موضوع به‌عنوان یک اولویت در جلسه آتی شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در نشست خبری با اصحاب رسانه در بروکسل گفت: نماینده عالی (مسوول سیاست خارجی) و کشورهای عضو اتحادیه به این حمله واکنش نشان دادند. ماموریت یونیفل بسیار مهم است و سربازان ۱۶ کشور عضو اتحادیه‌اروپا در این ماموریت مشارکت دارند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل که به اختصار یونیفل نامیده می‌شوند، در منطقه مرزی جنوب لبنان با شمال سرزمین‌های اشغالی مستقر هستند. روز گذشته دو صلح‌بان یونیفل بر اثر حملات رژیم صهیونیستی مجروح و امروز نیز دو نیروی دیگر زخمی شده‌اند. یک سخنگوی یونیفل به رسانه‌ها گفت که حملات رژیم اسرائیل عمدی بوده است.

این حملات با محکومیت گسترده مقام‌های غربی مواجه شده که تاکنون در برابر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان سکوت کرده‌اند. رئیس شورای اروپا حملات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را غیر قابل قبول خواند. مقامات کشورهای فرانسه و ایتالیا نیز درخواست تشکیل جلسه‌ای را بین کشورهای اعزام کننده نیرو به یونیفل دادند.