کد خبر 1651732
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲

در ادامه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای سیصد و هفتاد و دومین روز به ویژه مناطق شمالی این منطقه ده‌ها تن شهید و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، ارتش رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته عملیات خود در نوار غزه را بر مناطق شمالی این منطقه که در معرض محاصره شدید قرار دارند، متمرکز کرده است. نیروهای اشغالگر دستور تخلیه جدیدی را در مناطق جبالیا النزله و جبالیا البلد در شمال نوار غزه صادر کردند.

این در حالی است که طبق گزارش «العربی الجدید»، جمعه در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه مسکونی در شهرک جبالیا در شمال غزه ۲۲ فلسطینی به شهادت رسیدند.

به گفته منابع فلسطین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چهار منزل مسکونی در شهرک جبالیا را هدف قرار دادند.

از بین شهدا چندین زن، کودک و فرد مسن هستند. در این حمله بیش از ۳۰ تن زخمی و ۱۴ تن همچنان زیر آوارها هستند.

به گفته این رسانه‌ها، رژیم صهیونیستی حمله‌ای را به مناطق غربی اردوگاه جبالیا همزمان با حملات توپخانه‌ای انجام داد.

این رسانه‌ها افزودند ارتش رژیم صهیونیستی ساختمان‌های مسکونی در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را منهدم کرد.

در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مدرسه حفصه که آوارگان در اردوگاه جبالیا به آنجا پناه برده‌اند یک تن شهید و چند تن زخمی شدند.

شهرک جبالیا در شمال نوار غزه برای هفتمین روز متوالی شاهد محاصره، حمله زمینی، کشتارها و پاکسازی نژادی توسط ارتش رژیم صهیونیستی است.

ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا عملیات نظامی زمینی را در جبالیا با هدف ممانعت از بازیابی قدرت حماس در این منطقه آغاز کرد.

این جنایت در حالی اتفاق می‌افتد که در حمله رژیم صهیونیستی به محله التفاح در شهر غزه نیز سه فلسطینی به شهادت رسیدند.

شرق خان یونس در جنوب نوار غزه نیز در معرض حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

همچنین رسانه‌های فلسطینی از درگیری‌هایی در محله الزیتون در شهر غزه همزمان با ورود خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی به جنوب شرقی این شهر خبر دادند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که در بمباران پهپاد اسرائیلی در نزدیکی بندر ماهیگیران در غرب غزه، ۲ نفر شهید شدند.

به گفته منابع پزشکی ارتش رژیم صهیونیستی منزلی در جنوب غرب شهر غزه را بمباران کرد که منجر به شهادت چهار فلسطینی از جمله سه کودک و زخمی شدن چند تن دیگر شد.

«محمود بصل» سخنگوی دفاع مدنی شامگاه جمعه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی به محاصره شمال غزه برای هفتمین روز متوالی در سایه حملات توپخانه‌ای و هوایی شدید و هدف قرار دادن تمام کسانی که در خیابان‌ها رفت و آمد داشته باشند با هدف کوچاندن ده‌ها هزار تن از شهروندان ادامه می‌دهد.

کودکان غزه

به گفته وی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات مداوم و فشرده‌ای را به مناطق اردوگاه جبالیا و شهر جبالیا و بیت لاهیا و بیت حانون انجام دادند و حملات توپخانه‌ای فشرده به تمام مناطق شمال نوار غزه و حتی حملات علیه آمبولانس‌ها و دفاع مدنی ادامه دارد.

وی گفت که نیروهای رژیم صهیونیستی به عملیات تخریب و سوزاندن منازل شهروندان در غرب جبالیا و محله الزیتون در جنوب غزه ادامه می‌دهند.

به گفته دفاع مدنی غزه در روز جمعه طی حملات رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه ۲۵ تن شهید و ده‌ها تن زخمی شدند و همچنان تعدادی از شهدا در مسیرها و محله‌های شمال هستند و کادر پزشکی به دلیل حملات رژیم صهیونیستی نمی‌توانند آنها را منتقل کنند.

در حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به منازلی در منطقه الفالوجا چهار تن شهید و تعدادی زخمی شدند.

همچنین در حملات رژیم صهیونیستی به منطقه بئر النعجه پنج تن، در محله الصبره در استان غزه هم چهار تن شهید شدند.

در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات نیز چند تن زخمی شدند.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزلی در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند که منجر به شهادت ۲ تن و زخمی شدن چند تن دیگر شد.

همچنین پیکر چندین شهید از زیر آوارهای مناطق مختلفی در شهر رفح بیرون کشیده شد.

منبع: ایسنا