شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ تاکنون، به ۴۲ هزار و ۱۷۵ شهید و ۹۸ هزار و ۳۳۶ زخمی رسید.

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، مرتکب ۵ مورد کشتار در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۴۹ نفر شهید و ۲۱۹ نفر دیگر مجروح شدند.

با احتساب این شهدا، شمار شهدای نوار غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون، به ۴۲ هزار و ۱۷۵ نفر و شمار مجروحان هم به ۹۸ هزار و ۳۳۶ نفر رسید.

این خبر در حالی منتشر می شود که ارتش رژیم صهیونیستی از جمعه شب تاکنون منطقه جبالیا و اردوگاه آن را در شمال نوار غزه هدف حملات توپخانه ای قرار داد.

منابع خبری گزارش دادند که ماشین آلات جنگی رژیم صهیونیستی به سمت منازل فلسطینیان در جبالیا تیراندازی کردند.

خبرنگار المیادین همچنین از بمب گذاری منازل فلسطینیان در مناطق «التوام» و «الصفطاوی» در شمال غرب اردوگاه جبالیا توسط نیروهای اشغالگر خبر داد.

منابع خبری می گویند که در حملات جمعه شب رژیم صهیونیستی به جبالیا، ۲۲ نفر شهید، بیش از ۹۰ نفر مجروح و تعدادی نیز مفقود شدند.

خبرنگار المیادین همچنین از حملات رژیم صهیونیستی به مناطق «التفاح»، «البریج» و اردوگاه «النصیرات» در نوار غزه و شهادت ۳ فلسطینی دیگر خبر داد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین(حماس) در واکنش به این جنایت جدید رژیم صهیونیستی در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه در بیانیه ای تاکید کرد که این رژیم بعد از شکست در مقابل مردان مقاومت، در حال انتقام از غیرنظامیان است.

جنبش حماس افزود: رژیم اشغالگر نازی در مقابل مردان مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین در شمال غزه شکست خورده است.

در این بیانیه آمده است: کشتارهای رژیم اشغالگر در جبالیا که در حال گسترش است، به منظور مجازات ساکنان این منطقه و به خاطر ایستادگی و مقابله با تلاش های رژیم صهیونیستی برای کوچاندن آنها از خاک خود انجام می شود.

منبع: ایرنا